Klart att man ska ha bälte! Även om du bara ska till kiosken, "den är ju så nära" ofta smäller du när du minst anar det.. Trevlig läsning, måste dock bara påpeka det att smäller du (frontalkrockar) i 90Km/h MED bälte är ändå chansen att överleva ganska liten... Men givetvis höjer du promillen en del //Stoffe
Det finns bara en bil som är farligare att krocka med än VW typ1(bubbla) och det är VW typ2(buss/pickup)
haha jag har en av varje och det finns inte bälten i nån av dom. Ska jag vara ärlig tror jag inte bälten skulle hjälpa så mycket heller. kanske för dom som åker längst bak i bussen
En kompis överlevde sin krock tack vare att han inte hade bälte på sig, säger inte att de va bra, men med bälte på sig hade inte killen levt idag.
Jag föredrar att åka med bälte, känns tomt annars
/Wångstedt
Kan det möjligen vara Pontus, vet att min syrra hade en kille för några år sen som krockade med ett berg har jag för mig, och så sa dom till han. Han var från Tjörn.
Jag överlevde tack vara att jag hade bälte, hade jag inte haft det hade jag nog suttit fast i trädet medans bilen tryckte mot mig Hoppas att alla använder huvvet och tar på sig bälte och kör förståndigt och definitivt inte kör onykter.
Om en scitzo hotat att ta livet av sig är det gisslan drama då?
smak sak.. var och en får ju bestäm,ma över sitt liv liksom.. i bilen altid på allmän väg.. inte när jag lastar biltransportlastbilen dock.
lastbil aldrig.. det är ju livsfarligt när man ska böja sig framåt för att se i en korsning och fastnar i bältet.
Mvh Mats
Jovisst får man bestämma över sitt liv men tänk om du skulle krocka och dö. Och att du dör för att du inte hade bälte på dig, dina anhöriga skulle inte må så bra.
jag tycker att det är upp till var och en när det gäller bilbälte. Men jag tycker samtidigt att man ska utnyttja den lilla skyddsutrustning som ingår i bilen. Ibland kan det där lilla göra väldigt stor skillnad. De flesta som inte använder bälte tänker nog, eehhh jag krockar inte...d kommer inte hända nåt.....men man får tänka såhär oxå, jag kanske e en skitbra förare och kör klockrent....men det finns VÄLDIGT många åsnor ute i trafiken. (Spec i Borås)
tack vare bältet så sitter jag int i rullstol idag. 17 april 2006 när jag krockade med saaben så var det bältet som räddade mig. bälte = billig livförsäkring. bara dumt att int ha på sig det. är fan tufft att ha det på sig
tack vare bältet så sitter jag int i rullstol idag. 17 april 2006 när jag krockade med saaben så var det bältet som räddade mig. bälte = billig livförsäkring. bara dumt att int ha på sig det. är fan tufft att ha det på sig
Billig livförsökring var väll en underdrift. Vet ingen bil idag som har bälte som tillval så jag skulle vilja säga att det är en gratis livförsäkring.