2732
Sök

Vad har ni för åsikt om pengar ?

1 297 Inlägg
10 december 2007
man behöver pengar för att bo, äta och nödvändigheter för att ha en bra livsstandard. Sen tycker jag att man behöver ha lite pengar till sitt intresse också! Förutom de så spelar det inte så stor roll i fråga om hur lycklig man blir. smile

17 Inlägg
10 december 2007
Pengar ÄR roten till allt ont.

MEN (med risk för att ha lite dubbelmoral)... klart som fan man blir lycklig av pengar, jag är lusfattig men vet hur det känns att ha pengar. roll (Jag säger inte att det är pengar som gör en lyckligAST men lycklig..)
Eller det är väl inte pengarna i sig som gör en lycklig, men att kunna resa och köpa saker (jo, faktiskt) kan göra en lycklig! Man har väl fått ett å annat lyckorus när man köpt saker man trånat efter länge..

Däremot tycker jag det är skittråkigt att pengar har sådan makt. Jag är en person som är väldigt mån om djur och natur och hatar vart världen är påväg. Ska jag bli ännu djupare så kan jag gå in på växthuseffekten och att vi hade kunnat "stoppa" det så jävla mycket tidigare om alla makthavare i världen (som VERKLIGEN kan ändra på saker och ting) inte var så jävla pengakåta. Menmen..

Hur jag gör med mina pengar sedan: Jag sparar hellre och köper något riktigt "stort" jag vill ha, än att kasta ut pengar hit och dit och köpa småsaker (även om jag gör det oxå ibland). Jag vill kunna spara till drömbilen, till att köpa tomt och bygga hus. För de är mina riktiga drömmar. smile

Tar tillfället i akt att bjuda på världens bästa ordspråk oxå:

När det sista trädet är fällt,
den sista floden förgiftad
och den sista fisken fångad.
DÅ först kommer människan
att upptäcka att hon inte kan äta pengar.

(Jag har tråkigt inatt, därav det långa svaret) tongue

OEM <3
6 957 Inlägg
10 december 2007
Till att börja med...din rubrik var ju nästan bra tongue

Pengar...tja, ja använder dom till att tanka, spara och skämma bort
min flickvän! De duger dom gott till big_smile

OEM <3

Rent A Retard !
674 Inlägg
10 december 2007
Saras skrev:
man kan tyvärr inte köpa sig glädje, det är kul ett tag...
Men efter ett tag så inser man att det inte är pengar som gör en glad! hmm
mvh

Word !

307 Km/h ++
502 Hk
650 Nm

Svartrök
673 Inlägg
10 december 2007
utan pengar stannar samhället...

Är det rätt att pengarna är så ojämnt fördelade?

Jag har fel ibland... men inte ofta

Majestas
1 319 Inlägg
10 december 2007
Pengar är skit, tkr vi borde byta massa saker istället.. tex, går till Ica och ska handla kött lr nått. och tar med mina gamla strumpor i byte.. bara ett exempel roll
Senast redigerat av _MaCCe_ (10 december 2007)

Team VeboTrim

med lem
1 925 Inlägg
10 december 2007
pengar är bara papper

all affischering utom affischering om affischering förbjuden förbjuden !

SSS -12
3 217 Inlägg
10 december 2007
_fillan_ skrev:
pengar är bara papper

Där satt den...

Och pappor är bara pengar big_smile

Jag snortar inte kola, jag röker inte på... Är man redan dum i huvet, är det fel väg att gå! - Sabotage, Epilog, Här och nu

2 911 Inlägg
11 december 2007
Pengar är farligt.

Personligen har jag tappat synen på värdet av pengar, äger två bolag som det rör sig stora summor i åt båda håll, man blir lite utmattad.
Har enormt svårt att bedöma priser t.ex. om man är och handlar, frugan blir tokig om jag tar en korvring som kostar 50 spänn när det finns en annan för 18.90, för mig är det korv, 50 spänn för middag till minst 3-4 pers + makaroner är i min värld en rimlig middagskostnad.

Man blir inte lycklig av pengar, möjligen att det är en ridå att dra ner framför problemen, ungefär som droger, tids nog ramlar poletten ner om man inte kan hantera det.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
11 december 2007
Jag läste att ca. 1% av Sveriges befolkning har mellan 30 och 40% av pengarna i Sverige.

g_b skrev:
FireTraXX skrev:
Pengar är bra.
Allt och alla har ett pris.

Så det betyder att ja i teorin kan köpa dej om jag vill?

Absolut.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Muttley
11 december 2007
John87 skrev:
Jag läste att ca. 1% av Sveriges befolkning har mellan 30 och 40% av pengarna i Sverige.

g_b skrev:
FireTraXX skrev:
Pengar är bra.
Allt och alla har ett pris.

Så det betyder att ja i teorin kan köpa dej om jag vill?

Absolut.

jag har inget pris.
pengar skiter jag totalt i igentligen. bara så man kan betala räkningarna sen skiter jag i vilket smile

162 Inlägg
11 december 2007
Hoevding skrev:
Bara fattiga säger att pengar inte gör någon lycklig.

Ligger lite i det. Själva pengarna gör väll iofs ingen glad, men kan man köpa sig glädje???
Nej, men nog kan man allt köpa sig saker som man blir lycklig av. Så det är ju mer en definitionsfråga.

Blästrare/Lackerare
651 Inlägg
11 december 2007
Fuckface skrev:
_fillan_ skrev:
pengar är bara papper

Där satt den...

Och pappor är bara pengar big_smile

Hahahaha "Pappor" big_smile klia honom på pungen så trillar slantarna ut

Sök