Pengar ÄR roten till allt ont.
MEN (med risk för att ha lite dubbelmoral)... klart som fan man blir lycklig av pengar, jag är lusfattig men vet hur det känns att ha pengar.
(Jag säger inte att det är pengar som gör en lyckligAST men lycklig..)
Eller det är väl inte pengarna i sig som gör en lycklig, men att kunna resa och köpa saker (jo, faktiskt) kan göra en lycklig! Man har väl fått ett å annat lyckorus när man köpt saker man trånat efter länge..
Däremot tycker jag det är skittråkigt att pengar har sådan makt. Jag är en person som är väldigt mån om djur och natur och hatar vart världen är påväg. Ska jag bli ännu djupare så kan jag gå in på växthuseffekten och att vi hade kunnat "stoppa" det så jävla mycket tidigare om alla makthavare i världen (som VERKLIGEN kan ändra på saker och ting) inte var så jävla pengakåta. Menmen..
Hur jag gör med mina pengar sedan: Jag sparar hellre och köper något riktigt "stort" jag vill ha, än att kasta ut pengar hit och dit och köpa småsaker (även om jag gör det oxå ibland). Jag vill kunna spara till drömbilen, till att köpa tomt och bygga hus. För de är mina riktiga drömmar.
Tar tillfället i akt att bjuda på världens bästa ordspråk oxå:
När det sista trädet är fällt,
den sista floden förgiftad
och den sista fisken fångad.
DÅ först kommer människan
att upptäcka att hon inte kan äta pengar.
(Jag har tråkigt inatt, därav det långa svaret)