3112
Sök

Punktering på bakdäck, råd?

812 Inlägg
11 december 2007
det står i instruktionsboken var du skall sätta domkraften

Makaronborrare
993 Inlägg
11 december 2007
Traz skrev:
olirc skrev:
Lägg upp ett konto på www.grannar.se så kan du annonsera där om hjälp att byta däcket. Annars om hålet inte är för stort så finns ju däckfix att köpa på bensinstationer, Biltema mm ställen som är en sprayflaska med flytande ämne som stelnar vid hålet.

Har använt denna däckfix med gott resultat efter att bilen varit på verkstad och slarvpellarna där haft popnitar på golvet som ju naturligtvis satt i däcket så när man körde lätt däcket som ett dubbat vinterdäck.

Denna http://www.biltema.se/products/product. … emId=82856 pratar jag om.

Är den enkel att använda?

Ja det är hur lätt som helst. Bara att spruta i genom ventilen på däcket. Har visserligen bara använt det en gång för många år sen när man hade en liten pyspunka så det var inget stort hål. Reservhjul på burk är ju egentligen bara en tillfällig lösning. Inget som ska hålla många mil

329 Inlägg
11 december 2007
Vart i Sthlm bor du någonstans?

" Min bil står med punka, 500kr till den som kommer och slänger på reservhjulet åt mig "

Svårare än så är de inte?smile
vh Ludde
Senast redigerat av Ludds (11 december 2007)

DFFL
9 020 Inlägg
11 december 2007
Har du inga föräldrar, syskon, kompisar, grannar, förbipasserande, kalle anka eller musse pigg i närheten som kan hjälpa dig?

To thine own self be true, and it must follow, as the night the day, thou canst not then be false to any man.
/William Shakespeare, Hamlet.
A wise man once told me that death smiles at us all. All a man can do is smile back.
Russel Crowe, Gladiator.

245 Inlägg
12 december 2007
selle90 skrev:
olirc skrev:
Lägg upp ett konto på www.grannar.se så kan du annonsera där om hjälp att byta däcket. Annars om hålet inte är för stort så finns ju däckfix att köpa på bensinstationer, Biltema mm ställen som är en sprayflaska med flytande ämne som stelnar vid hålet.

Har använt denna däckfix med gott resultat efter att bilen varit på verkstad och slarvpellarna där haft popnitar på golvet som ju naturligtvis satt i däcket så när man körde lätt däcket som ett dubbat vinterdäck.

Denna http://www.biltema.se/products/product. … emId=82856 pratar jag om.

Ok då kanske du hade tur, lr får man fråga vad du menar med goda resultat?  Har jobbat extra  på en däck firma i 2år!  Av ALLA bilar ja har byt/ laga punktering på så har då inte däcken hållt luften för ägaren i mer än ett par km. Knappt dem har kunna tagit sig tills oss. Men vissa verkar ha tur.
Grattis;)

Ja det lät väl som att det satt fler popnitar i däcket men det var en som satt i och den tog jag ur och sen i med däckfix så höll det tills det var dags för nya däck till bilen så kanske jag hade tur ändå?

53 Inlägg
12 december 2007
kolla på hans inlägg under året  , kul fylleskämt:D
Senast redigerat av mash100 (12 december 2007)

AUTOBAHNRASER
3 804 Inlägg
12 december 2007
Sluta klanka ner på han. Åk dit o hjälp han iställe

Bmw osv..

Volvofreak
356 Inlägg
12 december 2007
mash100 skrev:
kolla på hans inlägg under året  , kul fylleskämt:D

big_smilebig_smilebig_smile

// Andreas
S40N T5-04

1 010 Inlägg
12 december 2007
ja bor oxxå i sthlm...
kan komma efter jobbe å hjälpa dig tongue
cashar du bensinen dit så e de lungan...
PMa om du vill ha hjälp...

3 722 Inlägg
12 december 2007
man lär sig inget föränns man provat själv!

53 Inlägg
12 december 2007
Kollade på hans gamla frågor

Vilken doft använder du i bilen?

Några rekommendationer på en mjuk och härlig doft, samt vart sådanna finns att köpas?

riktigt kul kille big_smile
mash

53 Inlägg
12 december 2007
Fråga: Min nyinköpta Wundrer-Baum har börjat barra. Vad göra? växtnäring?
Köpte den på OK i Fitja, skall jag begära pengarna tillbaka eller kränga den på Blocket.se

Sök