3449
Sök

ska koppla dump och undrar om någon kan hjälpa mje?

68 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
hej hej! tänkte höra om någon viste vart ja ska sätta min dump för de ska pyssa goast... vissa har de från ladd röret mellan intercoolern och insuget,vissa har de i slangensom kommer från turbon till intercollern... hur och vart ska ja koppla in de ??

volvo 745 tic =)

Asgammal medlem.
2 246 Inlägg
3 december 2007
så nära insuget som möjligt

68 Inlägg
3 december 2007
Trådstartare
okaj okaj bra bra då vet ja ju de!!!

volvo 745 tic =)

302 Inlägg
17 december 2007
maximus skrev:

nu blev jag nyfiken.. vad har man för fördel utav det?
MVH Pälle

Smålänning
7 887 Inlägg
17 december 2007
Bohlin skrev:
maximus skrev:

nu blev jag nyfiken.. vad har man för fördel utav det?
MVH Pälle

Ingen större. Alla som läst hydraulik och pneumatik vet att trycket är det samma oavsett vart i systemet man mäter. Dock slipper luften gå bakvägen genom intercoolern vid avlastning, så man sparar gasspjället lite och i teorin klan man få snabbare ladd sen igen smile

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

169 Inlägg
17 december 2007
Har haft min dump monterad både innan och efter laddluftkylaren och det blir kraftigare avlastning eller "dumpar högre" när den är monterad innan spjället. Därav att dömma skonar man slangar och ic:n mer med denna placering. Teoretiskt får man även snabbare respons eller spool up då man inte "tömmer" ic:n på luft vid varje växling.

Mvh Mattias

Sök