3772
Sök

fukt i bagageluckan på en 740

Stövarn
225 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
tjenare tänke höra om det är någon som vet vad som kan vara fel när det är ricktigt fucktigt i bagageluckan på en 740. har bas o cd växlare där så vill inte förstöra det. så om någon vet så hör gärna av er.

Mvh niklas

Jag såg ljuset i tunneln men det var visst tåget

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 december 2007
Först och främst, har du något hål någonstans?

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

volvoraggare
4 776 Inlägg
8 december 2007
misstänker att det kommer in vatten mellan bakluckan och rutan eller så har du rosthål vid reservhjulsbaljan.

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

Stövarn
225 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
noep inge rost på hela bilen så det är det inte, vet inte om det kan vara listen eller nå som är dåligt.

1 639 Inlägg
8 december 2007
Kan vara att det är för tätt så det blir kondens , ska finnas ett ventilations hål nånstans i skuffen . förmodligen så är det igensatt

Stövarn
225 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
okok du har ingen anning om vart det sitter?

747 Inlägg
8 december 2007
det är slangarna som går te dräneringen från vattnet runt skuffluckan. standard.

Älgahäng Räjsing Club

Stövarn
225 Inlägg
8 december 2007
Trådstartare
okok ska kolla hur det ser ut där:P

1 688 Inlägg
8 december 2007
Ta loss inredningen kring baljorna, sen kollar du i t-korset där.
Brukar läcka bra i dom slangarna så baljorna rostar big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Stövarn
225 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
sådär allt ute o bilen, inge rost eller hål, slangarna är hela o dreneringshålen är hela i botten på sido burkarna, bara packningarna kvar, någon som har förslag på hur man kollar dom lättast utan o plocka isär nå:P

/niklas

huh?
10 427 Inlägg
17 december 2007
Brukar rinna in vatten när man öppnar skuffluckan om det är lite blött ut också.
Dvs rinner ned från luckan och på listen och ner i bagaget.

Tufft att bilen är heeelt rostfri. Det är då inte min GLT som är körd saltfritt i snart 13000 mil tongue

Stövarn
225 Inlägg
17 december 2007
Trådstartare
jo det är ju det troligen, men lite surt för grejer i bagaget, men får troligen leva med det om man inte fixar nån form av värme där ibak:D
jorå gubben har hållit hand om den:P ska nog ha den som sommarbil så den inte bärjar rosta:D

191 Inlägg
17 december 2007
hehe samma problem som jag har. Har dock inte heller hitta några tecken på hål i karossen eller liknande. Men jävlar vad fuktigt det blir, får kasta in en fläkt där bak tongue

590 Inlägg
17 december 2007
Likadant på min.. Rinner ner vatten så fort man öppnar luckan o det är blött. Får tänka sig för inann man öppnar=)

Sök