3153
Sök

Finansiering av bilköpfråga

Teddan
2 495 Inlägg
18 december 2007
joel_h skrev:
Varför ta lån på sina föräldrar??
har man inte råd att ta ett lån på sej själv tycker inte jag att man ska ha något lån alls..

det kan hända att föräldrarna har bättre villkor eller att bilen skall stå skriven på en förälder å då e det ju bra om lånet e på den oxå annars kan det bli problem vid skada eller liknande

www.byebyepolizei.se, för dig som gillar snabba bilar

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 december 2007
r-ted skrev:
joel_h skrev:
Varför ta lån på sina föräldrar??
har man inte råd att ta ett lån på sej själv tycker inte jag att man ska ha något lån alls..

det kan hända att föräldrarna har bättre villkor eller att bilen skall stå skriven på en förälder å då e det ju bra om lånet e på den oxå annars kan det bli problem vid skada eller liknande

Precis, min bil står för det första på föräldern, sparar många hundra i månaden på det i försäkring! Dessutom är jag inte medlem i facket (krävdes att man skulle varit med i facket och haft samma jobb ett visst antal månader för att få medlemslånet)...
Så det handlar inte om att man är fattig grabben...

665 Inlägg
18 december 2007
jag ringde  oxå - dina försäkringar  - och frågade  hur mycket kosta  att försäkra RS4 på mitt namn . det ligger på 15300 kr , men på min farsa  ligger på 8.000 !! så säkert ska jag  försäkra  bilen  på honnom  tills jag e 26!

men  ändo ska jag vänta  till mars med  bil köp!!! de kanske  blir lite  biligare !!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
sexy_d skrev:
jag ringde  oxå - dina försäkringar  - och frågade  hur mycket kosta  att försäkra RS4 på mitt namn . det ligger på 15300 kr , men på min farsa  ligger på 8.000 !! så säkert ska jag  försäkra  bilen  på honnom  tills jag e 26!

men  ändo ska jag vänta  till mars med  bil köp!!! de kanske  blir lite  biligare !!

Ni bodde inte på samma ställe va?
Hoppas du ställer bilen på honom, krockar och inte får ut ett öre.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
18 december 2007
John87 skrev:
sexy_d skrev:

Fan är du så sur för? Avis på att han ska köpa Rs4 eller...löjligt

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
18 december 2007
Mortalis skrev:
John87 skrev:
sexy_d skrev:

Nej, jag försöker få honom att förstå att han kan göra sitt livs misstag.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

1 072 Inlägg
18 december 2007
John87 skrev:
Mortalis skrev:
John87 skrev:

Nej, jag försöker få honom att förstå att han kan göra sitt livs misstag.

Han har en poäng med de på sätt å vis. Är man boende hos föräldrarna och krockar så blir det inte lika mycket tjaffs. Men bo på annan adress och han/hon krockar sina föräldrars bil KAN de bli problem.

Lika dant med försäkring. Kan vara billigare i Vissa fall att skriva på pappan som är 10 år yngre än modern och båda är fria helt från skador. Köns dissk??? Jepp men sant..

1 418 Inlägg
18 december 2007
Köp inte en bil du inte har råd att försäkra på dig själv när du kommer upp i så stora prisklasser, känns kanske lite surt att inte få ut en krona för en 300 000 krs bil tex.

Säger precis som jag tycker och tänker! Har alltid gjort och kommer alltid att göra det :)
Yttrandefrihet på Garaget.org? Nej tydligen inte.

665 Inlägg
18 december 2007
det e sant!!  . jag ska ändo  köra  bilen på sommar !! det e knapt i 6 månad !!!  så det  blir i 7.000 kr i 6 månad !!! tack  för  tips !!
men om ni vet kanske  lite  till tips  om lån och  såna saker ,  ni kan lära mej lite saker , eller om det  finns  några knep!!

Vag - Carsoft 6.5 finns, hör av dig om du behöver hjälp
Lackerings jobb kan ordnas (Lackbox)

Sök