2266
Sök

Mitsubishi eclipse! Hjälp

1 Inlägg
26 december 2006
Trådstartare
Tjenare har nyss köpt en Eclipse, har lite frågor, dom upp och nerfällningsbara lyserna har fastnat på högsta läget. vet nån vad felet kan vara och hur man lagar? Sen finns det en knapp på instrumentpanelen som ser ut som en snöflinga, vad är det för funktion?

Tacksam för hjälp!

Kettunen
26 december 2006
Kolla knappen på intrumentbrädan först. Hade samma fel på min pontiac men så hade baa en kabel hoppat ut

Drifttekniker
224 Inlägg
27 december 2006
Snöflingan el "snowflake activator" som det heter, skapades för stackare som aldrig får se snö. Om du håller in denna i ca 30 sekunder så skapas ett vinterlandskap runt dig i en radie om ca 300 meter.

Mvh Thomas

452 Inlägg
27 december 2006
rekommenderar dig att registera dig på www.mitsuclubsweden.com.

bitter besserwisser
644 Inlägg
27 december 2006
hehe tänk så praktiskt.

tillbaka till ämnet. kolla säkringarna som sitter i motorutrymmet kolla även reläna.
om du inte hittar felet där så kolla som sagt stömbrytaren på blinkerspaken.
sen om du tittar vid lysena när du har öppnat huven ser du ett svart vred på varje sida vrid på dessa och du kan skruva ner eller upp strålkastarna manuellt. se också till att de är ordentligt uppsmörjda. de kan strula när de inte blivit smorda på ett par år.

Niclas Magnusson
Jönköping / Harrisburg PA

Personbilssystemstekniker.
365 Inlägg
27 december 2006
Ja som sagt kolla säkringar reläer och omkoplare.

NmRi skrev:
Snöflingan el "snowflake activator" som det heter, skapades för stackare som aldrig får se snö. Om du håller in denna i ca 30 sekunder så skapas ett vinterlandskap runt dig i en radie om ca 300 meter.

Mvh Thomas

lol!?
Senast redigerat av _TiNcO_ (27 december 2006)

Felsökning är en konst, inte bara vetenskap... och 90% tur

2 182 Inlägg
27 december 2006
NmRi skrev:

Mvh Thomas

LOL!!!

Hallå är det polisen? Det står en vacker man i mitt hus! O, vänta ett tag, det är ju jag.
-Johnny Bravo

295 Inlägg
20 december 2007
snöflingeknappen är AC´n lille vän. och har 3 lägen.  "grön = fullt på" gul = mittemellan kallt smile  och släckt är självklart AV. antar att den inte funkar eftersom du frågar och inte märkte att det blev kallt? ;P

Vem fan är Nira, och varför ska han spruta åt mig?

Sök