3046
Sök

Mer bas, 200sx s13, aktiv?

203 Inlägg
21 december 2007
Trådstartare
Börjar tröttna rejält på mitt ljud i bilen, kör med allt orginal förutom en Sony Xplod huvudenhet. Orginalhögtalarna funkar rätt bra tycker jag, men dom hanterar bas kasst, så eftersom budgeten inte är skyhög, rättare sagt obefintlig så funderar jag på en billig aktiv baslåda för att kunna spela högre med orginalhögtalarna (ta bort basequalizer) och låta baslådan sköta det.
Det jag funderar på är:
- GAS AS-8 (från BRL, 1000kr och då ingår allt nödvändigt kablage, vilket är en stor fördel, då det kan kosta på)
- GAS A112-BP (lockar mycket mer än den tidigare nämda, dock undrar jag om kablaget medföljer, så som strömkablar, låg/högnivå, remote?)
- MDS Fanatic Power A8 ( http://www.mds.se/?artnr=30108 ) (Medföljer kablage?)

Vilka andra val finns det, och helst 1500kr inkl. allt! Helst aktiv för det verkar mycket billigare, har inget steg och har inte pengar till det heller!

Har ni några rekommendationer? Ska man satsa på AS-8an? Dunkar det något?
Värt att nämna är att jag är inte kräsen vad det gäller ljud, dunkar basen rejält så är jag nöjd!

Tack!

83 Inlägg
21 december 2007
Med den budgeten så kanske något bättre begagnat kan vara värt att kolla på?

men av det du nämde så säger jag gas12an, tror inte det finns så mycket annat aktivt för den pengen, som är värt att stoppa i bilen.
Senast redigerat av Hoolmgren (21 december 2007)

Bättre att stjärnan sitter bakom ratten än på huven.

203 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Jo det du säger är sant och det vet jag, men eftersom jag behåller orginalssytemet i övrigt så är det inte hifi direkt tongue Men mest intressant är Gas 12tummarn.

Någon som vet hur det är med kablar, medföljer något?

16 197 Inlägg
22 december 2007
den sistnämnda gaslådan spelar jävligt bra me tanke å va den kostar smile

men tyvär så igår inga kabal..

"Testar man inte så får man aldrig veta"

1 400 Inlägg
22 december 2007
Satsa i stället på en Mutant MT1207X. Rockar fett för dom pengarna (ca 800 kr) Och köp ett begagnat steg. Den är lättdriven och nöjer sig med ca 200-300 w för att röra på sig. slutsteg bör du kunna hitta biliigt på tradera.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

203 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
evilaudio, jo, verkar ju riktigt bra för sitt pris. Men jag ska se om jag kan få tag på kablar på annat håll, för 1500kr är den väll värd känns det som, lär inte göra ngt mer med ljudet på år tongue

micke7406, bara basen kostar ju 900kr utan låda, antingen måste jag bygga eller köpa, samt skaffa slutsteg, då vandrar man upp över 1500kr lätt!?

Finns det billiga "kabelpaket" någonstans annars?

83 Inlägg
22 december 2007
sen så behöver du ju inte lägga så mycket pengar på kablar heller, då 16mm2 strömkabel borde räcka fint..

168kr för 5,5m på brl... såg dom hade 5m lågnivå för 88 kr också

203 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
http://www.biltema.se/products/product. … emId=98989

Det där kan väll inte vara kasst? Allt man behöver wink

1 400 Inlägg
22 december 2007
PS. Glöm inte att det snart är mellandags rea. Då går det att göra riktiga fynd.

Ms-sound @www.criticalmassaudio.com

203 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Japp, skall vänta med detta till efter jul, så det är medräknat wink

Hittade denna: http://www.blocket.se/vi/14449855.htm?ca=15_s
Är det något att ha?
Verkar rätt bra, med låda, steg, kablar för 1700kr?

83 Inlägg
22 december 2007
JoQ skrev:
Japp, skall vänta med detta till efter jul, så det är medräknat wink

Hittade denna: http://www.blocket.se/vi/14449855.htm?ca=15_s
Är det något att ha?
Verkar rätt bra, med låda, steg, kablar för 1700kr?

ja om man tänker på dina krav så funkar den nog basen utmärkt, åk dit och pruta imorn, så har du lite partybas imorn kväll smile

203 Inlägg
22 december 2007
Trådstartare
Hahhaa, har ingen brådska, plus att bilen är avställd, utan baklucka o dammig som fan, så blir inte så mkt roligare av det tongue

Men jag ska snacka med honom!

EDIT: Någon som vet fullständiga namnet på basen/baslåda plus slutsteg?
Senast redigerat av JoQ (22 december 2007)

1 058 Inlägg
22 december 2007
vaa! har du råd med en 200sx, försäkring, bensin.. men inte en hyffsad baslåda tongue då tycker iaf jag att du ska satsa på ett begagnat steg, en hyffsad 10" och bygga låda själv. du hamnar ju lite högre i prisklass då men jag tror det är värt detta..

nu vet inte jag hur bra en aktiv tex, gas spelar men jag tror iaf att om du lägger ut run 1500-1700kr så får du rätt bra mkt bättre än en sådan. kan säga att det jag har i min bil kostade mig 4000kr, exklusive batteri och kablar.. och då har jag 4st 12 och ett sinuslive..

behöver inte vara dyrt att få bra dunk i bilen tongue

PoLoud =D

2 911 Inlägg
22 december 2007
Försök få tag på Clarions gamla basrör, typ från 95-96 med inbyggd förstärkare.

Det är ett sjujäkla drag i dom 8" rören, helt sanslöst.

Sök