2712
Sök

Fått tillbaka min ppc från bsr nu efter kontroll men den fungerar bara sämre nu?

El- och Instrumenttekniker
2 933 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Har pratat med en kompis nu som går fordon, på skolan har de datorer och skit för att kolla felkoder med så han ska försöka få tillgång till datorn och kolla felkoderna i bilen min..

Den här magnetventilen eller vad vi pratar om, är det den som sitter fast på luftburken?  sitter nåt där med sladdar och slangar till.. nå tryckvakt eller nåt ? :S tongue

240n Goes Inzane!!?PROJEKTTRÅDEN
Volvo V70n 2,4t + BSR STEG 1 = VÄNSTERTRAFIK

289 Inlägg
19 maj 2007
Japp, den sitter på luftburken wink ska se om jag kan få tag i kompisen så jag kan knäppa en bild på hans magn. ventil tongue

2 933 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
Har vart ute och tagit en bild..
http://www.garaget.org/gallery/archive/2968/13746/large/2968-89479.jpg

Är det denna ni tänker på?
Vad kallas denna i "volvo-språk" ?  Kan va bra att veta om man ska få den kollad tongue

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
19 maj 2007
ja den som sitter ghetto monterad med strips är magnet ventilen byt den och testa.
Den bör ladda lite mer med en frisk ventil.
Men sen bör du ju få din bsr dosa fixad oxå för den verkade knas efter uppdateringen.

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

2 933 Inlägg
19 maj 2007
Trådstartare
okey, jag som buntat upp den för den låg lös där.. såg att efter servicen på volvo så hade dom stoppat dit den men plasten på burken är sprucken så den sitter inte fast..

Vet du vat ventilen heter? Inte lätt att förklara vad man menar om  man inte har namnet.. men det kanske räcker med siffrorna på den?

JO DE! Dosan funkade inte alls efteråt.! sad :S

Men först blire felkodskontroll till veckan sen får vi se..

2 933 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
Denna givare nu då, vad kallas den?  Sökte lite på begagnade delar på laga.se och liknande och fick fram en " Givare Laddluftstryck Volvo V70 00-07 " som va extremt j*vla lik "givaren" i min bil..
Kallas den "givare för laddluftstryck" ni som vet?

Har förstått att denna (eller nåt annat i motorutrymmet) Håller på och trixar med tomgången så den går upp och ner i varv + att laddtrycket ändras..

Lyssnat i motorutrymmmet och kännt lite och denna klickar nå så förjävligt i intervaller på säg 10-15 sekunder..

Kan det också vara denna som gör att det känns som att det släpper lite på gasen när man trampar fullt ut.?  (förklarar lite dåligt kanske?)

När jag stämplar och kommer upp kring kanske 3500 rpm, så är det som om nåt händer, som om motorn inte ger riktigt full effekt just för ett ögonblick vfast gasen är i mattan.

(Har vart ute och kört och verkligen kännt efter vad som händer med bilen)

Ska åka in på volvo imorgon och få med mig nån ut som lyssnar på detta.

För att ni ska förstå lite om hur givaren beter sig så filmade jag och slänger upp här!

Ska den verkligen låta så? Tvivlar jag på!   Hörs om man lyssnar noga(hörs mer "live")

Om jag inte får nå bra svar av volvo imorgon så tar jag bilen till "arvika el & motor" som jag har hört ska vara väldigt duktiga på massa grejer inom el och just motor.

Tacksam för alla svar!

MVH: DJ AGGWA big_smile big_smile
Senast redigerat av dj_aggwa (23 maj 2007)

2 933 Inlägg
23 maj 2007
Trådstartare
? ^^

Billjuds Wannabe
1 771 Inlägg
23 maj 2007
dj_aggwa skrev:
? ^^

jag tyckte inte det lät så bra ja.. tyvär så kan jag inte hjälpa dig med namnet på den men det är bara åka in och visa dom på volvo vad det är dom ska byta. svårare än så är det igentligen inte.. sen om det är den som det är fel på blir ju till och se

Personligt högsta - 142,05db med budgett 3000kr
(hade blivit högre om inte lådan varit för liten & sluten)
Letar med ljus och lykta efter ett Cheva Nova 68-72 objekt att ta sig an.

Svensk Mästare SQL Mini 2010
2 009 Inlägg
23 maj 2007
jo den kan heta som du säger.
På saab språk säger man oftast bara magnetventil.
Och när dom beter sig på det sättet som din brukar ett byte vara på sin plats wink

www.BUGPEOPLE.se
"Liten bil stor ***"

SLK
610 Inlägg
23 maj 2007
BMTech skrev:
Och när dom beter sig på det sättet som din brukar ett byte vara på sin plats wink

När brukar man byta magnetventilen då? 10.000 mil ? 15.000 mil?

2 933 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
Okey, alla här inkl. mig tycker den låter illa ja.. sad tongue

2 933 Inlägg
24 maj 2007
Trådstartare
nån mer som lysnat på motorn.? eller ska jag säga "givaren" ?

8 883 Inlägg
24 maj 2007
alminjo skrev:
BMTech skrev:

När brukar man byta magnetventilen då? 10.000 mil ? 15.000 mil?

När den går sönder.... Kan vara 1mil eller 100 000
Senast redigerat av Hamilton (24 maj 2007)

Fotograf på tierpidag.se

2 933 Inlägg
25 maj 2007
Trådstartare
Va på Volvo idag och fick med mig nån ut som jag frågade om den skulle låta så, han sa att det inte lät nå konstigt iaf så jag vet inte..

Har beställt tid för kontroll av motorn och motorelektroniken nu på Arvika El & Motor, har hört att de ska vara bra på sånt, får hoppas på att de hittar nå fel på den som inte blir allt för dyrt att laga smile

2 933 Inlägg
28 maj 2007
Trådstartare
Nu jävlar gossar små !! big_smile BYtte denna ventil nu som ni sagt.. satan va bilen går nu!! big_smile
Hade ju kört "tune car" innan jag skickade in dosan så programmet ligger kvar i bilen vilket gör att den laddar 0,8 nu.. big_smile

Tack alla som hjälpte mig med problemet..!! smile

Gäller bara att få BSR till att hjälpa migfå ordning på dosan me så man kan stänga av det me tongue

1 Inlägg
22 december 2007
tja jag har en volvo v70 2.4T.jag köpte också bsr ppc box och skulle trimma lite men de funka inte först.så jag lämna tillbaka den och han la in nya driv rutiner med andra ord så laddade han ner nya program till ppc.n .
vi provade igen men och de funka men de blev ingen skillnad.bilen laddade bara 0.2-0.3 då visade de sig vara en magnet ventil som var dålig.det kan vara klockan på weastgeten som inte håller tätt.prova med dom sakerna:)

coilovers:)

Sök