2985
Sök

Hjälp med stereon (Tappar "minnet")

Withlimb
210 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Hej alla glada forumiter.

Kanske är för mycket att hoppas på att någon har en likadan stereo med samma problem, men jag har en Clarion DXZ578RUSB, och problemet är att när jag stänger av bilen och startar den igen börjar stereon alltid om från första mappen på MP3-skivor och från första låten på "vanliga" skivor.

Vet inte vad det kan vara och ska börja kolla närmare på det efter jul tänkte jag men om någon vänlig själ här har stött på samma problem och fixat med någon liknande stereo eller likadan så vore det ju kanon att få lite hjälp. big_smile

105hk rent vansinne!

8 Inlägg
23 december 2007
Har du kopplat rätt då??
Gul på batteri och röd på tändningsström.

I annat fall är det nog fel på sterion...

Volvoskadad
6 017 Inlägg
23 december 2007
låter som att stereon inte får ström när du stängt av bilen

Jonas

Dr Snuggles
956 Inlägg
23 december 2007
Sterion får ingen ständig ström ..

- "Lämnar dig lika förvirrad som fyra blinda flator i en fiskaffär"

Withlimb
210 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Jojjjan skrev:
Har du kopplat rätt då??
Gul på batteri och röd på tändningsström.

I annat fall är det nog fel på sterion...

Ja jag lade nästan en timme på att pilla med kablarna när jag kopplade in den(behöver inte alls betyda att det är rätt eftersom det är mitt första stereobyte.) I manualen till den så stod det instruktioner hur man skulle koppla om kablarna för VW och Audi-bilar och det var det jag följde. Får väl ta och kolla på det när jag har tid till det.roll

105hk rent vansinne!

757 Inlägg
23 december 2007
så du har en vw alltså?
på passaten bytte ajg bara plats på röd och gul så vart det som de skulle vara. bara jämnföra med isokablaget till din clarion då ser du hur de ska sitta

Withlimb
210 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Lanjin skrev:
så du har en vw alltså?
på passaten bytte ajg bara plats på röd och gul så vart det som de skulle vara. bara jämnföra med isokablaget till din clarion då ser du hur de ska sitta

Ja, jag har en Golf IV -03, bytte plats på kablaget som det stod i manualen att man skulle göra. Lyckades väl koppla fel på något sätt då. tongue

105hk rent vansinne!

2 Inlägg
23 december 2007
jag fick byta plats på ständiga ström kabeln o den andra så funka det för mig så verkar vara relativt vanligt
Senast redigerat av janne_g (23 december 2007)

151 Inlägg
23 december 2007
memorykablen måste ha ständig ström..va så för mig med i början så jag fick flytta kontakter å skit..men sen funka det för mig iaf

Play It Loud

Withlimb
210 Inlägg
23 december 2007
Trådstartare
Okej tack för hjälpen allihopa, nu vet jag vart jag ska börja leta och härja. smile

105hk rent vansinne!

10 Inlägg
23 december 2007
hej. du testa och byt röd o gul. o sen låter du sterion vapå i typ 4 secunder oi sen stäng av. då ser du vilken ström den sk aha så den har minnet kvar,

Livet börjar vid 6000rpm

Sök