Felet är det att efter att man kört ca 10km så slutar den lyda gasen och efter en stund stannar den helt. Sen efter man väntat en stund startar den och går som vanligt men sen händer samma sak igen efter en stund. Vad kan felet vara?
Jag skulle fixa förvärmningen istället, låter som den orsakar en mindre ispropp som sedan smälter när du stått en stund "tinar" kolla så slangar och dyl är i ordning till förvärmningen.
Jag skulle fixa förvärmningen istället, låter som den orsakar en mindre ispropp som sedan smälter när du stått en stund "tinar" kolla så slangar och dyl är i ordning till förvärmningen.
Problemet är det att den går bättre när det är kallt ute!
Förutsätter att du har en förgasarmotor eftersom jag inte hittar några uppgiter på nån insprutningsmodell av 1.3 an och min gissning på vad felet är...
Det kan sitta ett litet filter på röret inne i tanken som brukar bli tätt det kan få bilen att uppföra sig på det vis som du beskriver. Den duktige makanikern öppnar tanken och byter filtret Den late tar loss bränsleslangen före bränslepumpen öppnar tanklocket och blåser med tryckluft och "skjuter" loss filtret. Att det ligger löst i tanken skadar inget där inne