2808
Sök

Hjälp: Volvo 740 varvar 4000 rpm.

1 396 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
#1
Min 740 varvar inte mer än 4000rpm hur mycket man än trycker på, känns som en strypt moped. Den känns bluddrar ibland också som när man får bensinstopp.

Antar att det är bränslefiltret, men kanske inte.

Någon som har ett snabbt svar så att jag kan åka och fixa rätt grej istället för att testa 43 olika saker? tongue


Väldigt tacksam för svar.

Mvh Niclas
Senast redigerat av NiclasT (26 december 2007)

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

40 Inlägg
26 december 2007
#2
Gl Gle Glt ?

Kolla filtret under bilen.
Kolla om det går att varva ur bilen redigt om du gasar med hjälp av gasrullen framme på insuget.
Kolla om något kärvar.
Kolla om den går upp i var med hjälp av stargas när du håller 4000 varv

_________________________________________
Varför köra rakt fram när man kan köra på tvären.
__________________________________________

1 396 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
#3
waldoo skrev:
Gl Gle Glt ?

Kolla filtret under bilen.
Kolla om det går att varva ur bilen redigt om du gasar med hjälp av gasrullen framme på insuget.
Kolla om något kärvar.
Kolla om den går upp i var med hjälp av stargas när du håller 4000 varv

GL.

Tack så mycket! Ska ut och testa strax.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

2 230 Inlägg
26 december 2007
#4
kolla insugets röret den för luften.. för på min gjorde den samma sak. å sen då jag tog bort det så funka det kanon. den sög så mycket att röret trycktes ihop å strypte luft tillförlsen.. (röret var av plast)

så kan det vara då det inte blev som det skulle

551 Inlägg
26 december 2007
#5
Om det är förgasare så är det membranet som har spruckit som nån har skrivit ovan, gjorde likadant för mig..

You can't B serious, oh K

1 396 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
#6
marven skrev:
Om det är förgasare så är det membranet som har spruckit som nån har skrivit ovan, gjorde likadant för mig..

Nej, insprut. Har ingen lust att lägga ut pengar på den så jag hoppas att det är något enkelt.

Den varvar lite motvilligt upp till 6000rpm på stillastående, men när man kör så är det som om den kvävs.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

551 Inlägg
26 december 2007
#7
Då kan det vara soppapump eller filter
/edit e den slö när du gasar fullt från början?
Senast redigerat av marven (26 december 2007)

You can't B serious, oh K

1 396 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
#8
marven skrev:
Då kan det vara soppapump eller filter
/edit e den slö när du gasar fullt från början?

Det jag misstänkte. Går på en 1000 ungefär va?

Nej den är rätt pigg i början.

Motorer till salu, se www.garaget.org/NiclasT

551 Inlägg
26 december 2007
#9
ok, ja det kostar där nånstans

You can't B serious, oh K

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 december 2007
#10
Bränslefilter till min 850 kostade 900kr inkl. montering på Volvo.
Svårt att tro att 740 är dyrare.

Så räkna runt tusenlappen så har du lite att gå på smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 december 2007
#11
224 kr på mekonomen för ett nytt filter å så byter du det själv

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
27 december 2007
#12
turboforssen skrev:
224 kr på mekonomen för ett nytt filter å så byter du det själv

Jo, men pump också smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

huh?
10 427 Inlägg
Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
27 december 2007
#14
pumpen kostar 1800 ny men kan lika gärna hämtas på skroten för nån hundring

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

1 Inlägg
27 december 2007
#15
Hej! Om du har katalysator på din bil vill jag tipsa dig att kolla om den är okej.
Inte ovanligt att den skramlar sönder och innehållet lägger sig på tvären. Detta bromsar upp flödet ganska rejält dvs motorn bromsas, varvet går inte att få upp.
Enkelt fixat, rensa ur innehållet alt byt.


Sök