Tjenare
Har inhandlat en Gas Silver 123pro 12" bas till Volvo 740in för 800 spänn.
500w rms, 1000w max.
Tänkte ge mig på att börja på en låda till den basen idag, men behöver lite tips på hur jag ska få det bra, tänkte mig att jag den ska spela mot ryggstödet i skuffen, så det blir ju lutning på lådan så att den går in under hatthyllan. Vill ha så att basen spelar in genom skidluckan. Tänkte även rama in basen så att de blir tätt emot skidluckan om ni förstår? Dom tipsade mig om de på BRL
Har ni någe bra tips på låda till denna bas? Vill ha så gött tryck som möjligt i basen.
Vad jag fatta för så skulle det vara typ 36 liters sluten låda till basen? Går det att koppla med 2-4 små diskanter på basen som man kan ha i hatthyllan/instrumentbrädan?
Någon form av dämpning till lådan? Ska bygga av typ 22 mm spånskiva. Några speciella ställen i bilen som man kan lägga dämpningsmattor för att få ännu mera tryck? Elr framförallt slippa höra på vibrationer från regplåt etc. hehe
Sen undrar jag vad jag ska ha för slutsteg till den? BRL tyckte att jag skulle köpa ett av dom för typ 2500 som gav 400w rms.. är övertygad om att man kan köpa billigare begagnat.. ja t.o.m nytt för billigare peng som ger lika mkt? Är ju en fattig student
Så BILLIGT som möjligt med andra ord men som fortfarande orkar kräma på basen.. har ett denver cap-4100 steg men de är väl kalle anka watt så de sjunger om de? Har även ett gas steg i bilen just nu som driver två gas silver 10" basar (ett paket från brl) Orkar de möjligtvis driva denna 12"?
Jaja nu har jag lyckats med en uppsats som vanligt, hoppas ni orkar läsa allt o skriva lite tips också