3424
Sök

corrado g60 för och nackdelar=)

1 150 Inlägg
28 december 2007
Trådstartare
#1
Hej
Skull va vanligt om dom som kan nåt om den bilen motor och andra saker hållbarhet mm...
mvh=)


2 Inlägg
28 december 2007
#2
Gå in på www.corradoclubsweden.com så får du veta allt!


1 754 Inlägg
28 december 2007
#3
Det enda jag vet är att det är dyrt med en ny kompressor...

Jag kan inget om allt.

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
28 december 2007
#4
Du ska lyckas hitta en som inte är sönderkörd med. Rätt svårt idag hmm

C H E V R O L E T <3

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
#5
Inte jättebra trimmöjligheter i G60'n då det är en ganska underdimensionerad kompressor i den.
Alltså får du i princip börja med en ny kompressor vilket kostar ganska mycket.

Skulle tagit VR6'an istället om jag skulle tagit en Corrado.

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
28 december 2007
#6
allt går väll inte ut på att trimma?

Sump Runk Rätt O Slätt!

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
28 december 2007
#7
HyperSonica skrev:
allt går väll inte ut på att trimma?

Nej, men eftersom många har planer på det så är det väl bra att veta om bilen passar för trim eller inte ?

Eftersom första inlägget inte innehåll så mycket innehåll så kan han ju vara sugen på att trimma, det vet man aldrig wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

452 Inlägg
28 december 2007
#8
När jag var ute efter en ny bil och fick upp ögonen för corradon så var jag ganska
rädd för att ge mig på en G60 pga att jag hade dålig ekonomi vid det tillfället.
Kompressorn var det som fick mig att inte vilja köpa för ett ras hade inte hållt.

Idagsläget så hade jag nog kört på en G60 men då skall orginal kompressor vara
renoverad och papper på det skall finnas. Annars hade jag skitit i det.
Det går alltid att investera i en skruvkompressor och whips så har du lite roligare bil och
framför allt ett djävulskt tufft ljud som drar till sig en fruktansvärt många blickar big_smile

Jag kom dock över min 16v och kände att det var ett bra kort med tanke på att jag
kunde ta delar från golf och lite andra bilar på som det fanns gott om på skroten.
Jag har dock märkt nu i efterhand då jag har en -93'a som har den nyare inredningen
att det inte är lätt att hitta delar till den på skroten. Oftast stöter man på G60 som tillverkades från 89 till 92 (?).

Du kan även göra så att som andra personen skrev att du drar in på www.corradoclubsweden.com och postar några intressanta objekt om du hittar någon corrado som faller dig i smaken. Mycket möjligt att det är fler som varit och tittat på den
eller känner till bilen sedan innan och kan berätta lite om den.

En vr6'a har väl lite mer pulver under huven och de skall väl gå bra :-]
Inte så insatt i just denna motormodellen men hört att de skall vara rätt framtunga ...
Men men ..

Skulle jag köpa en corrado idag så hade jag kollat följande
Motorkuddarna (är dom bra?)
Missljud från motor & kompressor, minsta lilla så hade jag tackat för mig.
Vr6'a? Kamkedjan bytt? Om så, när? Papper? Om inga papper, nej tack.
Rost runt skärmarna, bilen kan ha varit sänkt som på min och fått rostangrepp ...
Takluckan, funkar den som den skall. Barnsjukdom ...
Nya inredningen? Är den hel? Om inte så kostar detta orginal hos vw där efter.
T.ex min mittenpanel gick på 1400:- och det anser inte jag vara så billigt .. men men.

Well .. vi får hoppas att det tillkommer en medlem till på CCS så önskar jag dig lycka
till med letandet efter en corrado :-]

ChiP!


2 021 Inlägg
28 december 2007
#9
fördelar: kompressor
nackdelar:kompressor tongue



Sök