För att hjälpa trådskaparen
Jag började handla mina saker på BRL och DLS, var ute och tävlade i välljud när grejorna började falla på plats. Det gick väl hyffsat, hamna på 2:a plats för det mesta. Sedan när det var dags att uppgradera hade jag haft kontakt med ett företag där jag fick köpt en ctek-laddare billigt i utbyte mot att göra lite reklam på utställningarna för hans nystartade företag (i form av klistermärken och visitkort). Sedan var det dags för uppgradering av billjudet och jag hade erbjudande ifrån samma kille på prylar, men då detta ändå var så dyra saker hade jag inte råd utan vände mig till Dls och sa som det var, jag vill fortsätta tävla och undrade om jag kunde få en viss % i rabatt, annars så var jag tvungen att byta märke då jag inte har råd att betala fullpris. Tiden gick och Dls svenska kontaktades utav denna butikens chef. Nu hade jag tur att han som bestämmer om dessa saker på Dls hade dömt min bil på Vallåkra och kände därför till mig. Jag behövde inte ha någon reklam på bilen, MEN!!! nu jäklar började det ställas krav, när han inte var nöjd var det bara att bygga om, och så har det fortsatt.
Tyckte att bilen behövde snyggas till, så jag kontaktade Göteborg Bilvårdscenter och berättade om mina planer och önskemål, sa att jag helst ville ta upp detta på plats med dom och visa bilen, demospela osv, men han som man skulle prata med var aldrig på plats på firman och att jag därför fick ta det över telefon. Efter nån vecka hörde han av sig och utan en träff sa han Ja Men att jag fick betala en mindre summa (mer eller mindre självkostnadspris).
Nu skulle reklamen på bilen, kontaktade en firma (GreatWorks) som sysslar med detta och frågade om de ville sätta sin logo på bilen i utbyte mot reklamen, och det gick bra
Och här står jag nu, försöker vårda kontakten med sponsorerna och göra dom nöjda. Så småning om kanske man kan syssla med detta utan att behöva betala för mycket
så som sagt, det gäller egentligen bara att våga fråga, tror att det är enklare än man tror att få spons, svårare blir det ju att vårda sina sponsorer och ha energin att leva upp till deras förväntningar. Syns du inte så tjänar ju inte dom något på det. Syns du kanske man slipper betala något alls nästa gång.
Mvh Andreas