4003
Sök

hur kan man få Sponsorer?

6 851 Inlägg
27 augusti 2006
ToXtreme skrev:
Men Peraero har egentligen inget med detta å gö:P Han råkade vara ett exempel på en person som e helsponsrad.. jag tkr d e lite trökit menmen! D e min åsikt;)

Vet inte riktigt vart du fått allt ifrån..Visst, MR. FUN kanske har fått hjälp med ljudet, men det kan vara så att BRL ville göra ljudbygget åt han för att de skulle sponsra? (det har jag inte en aning om?) Sen att KOoz inte skulle köra med sin bil till träffar..HAHA, jo det kan jag lova dej att han gör. Lika så Mizz Z, innan bilen brann för henne så körde hon den till träffar m.m..

Jag tycker kanske heller inte bilarna i sig är sånna som jag skulle vilja ha, MEN,jag måste säga det att jag tycker att alla de "större" namnen som nämts i tråden är väldigt duktiga på det de gör och skulle själv gärna vilja kunna mycke av det.

**Ursäkta att det blev mycke OT nu**

3 627 Inlägg
27 augusti 2006
OKajokaj.. nu ger jag mig å ger över tråden för dess riktiga syfte av dess skapare joppoe!

Kika in och följ gärna projektet! BMW E46 318ti - Vägen mot perfekt stance!
Simple and clean, all you ever need to know ;)

Wankel
1 080 Inlägg
27 augusti 2006
sk8kungenapa skrev:
StiFf skrev:
håller inte med....sponsorer är bra att ha om man har dåligt med pengar...
ni säger alltså att har man dåligt jobb så ska man inte ha en schysst bil som man kan bygga som man vill?
har just fått spons av mds, har alltid köpt grejer därifrån och vart där en del och snackat med dom osv...sen när jag började bygga ljud i mazdan så frågade jag bara rätt ut...
men du lär ju ha nåt ovanligt som syns till att börja med

det är väll inte sponsor på det sättet.. bara rabbat?? eller?

nej det är inte bara rabatter!

MDS Västerås

SmartRepair.se
130 Inlägg
27 augusti 2006
kolla in zap.to/kooz och säg att den killen inte bygger själv... neutral

Spelar ju ingen roll om du lämnar bort grejer heller tycker jag, bara du själv varit med och påverkat hur det ska se ut i slutändan...

(nog för att jag personligen gör allt själv och ger mer cred. till alla som gör det själv, men det betyder inte att jag inte respekterar andra som lämnar bort jobb...)

><><><><><><><><><><><><><><
If you´re not doing it right! Why do it at all!?

Supraman
2 300 Inlägg
16 september 2006
På min nästa bil ärdet tänkt att jag ska ha lite spons.

För min del känns inte sponsoravtal som något negativt om man tycker om livstilen i sig.
ett sponsoravtal är ju ett ömsesidigt sätt att få ut något.
t,ex du har en bil och företaget sponsrar dig med olika saker och du som ägare representerar dom och desar produkt.
Och du som entusiast uppfyller dina drömmar.
det är ett givade och tagande och allt handlar om man är beredd att betala priset.

Sen bara för att man har spons så är det inte sagt att dom gör mkt själv.
Många för bara grejerna i näven och så får dom bygga själva.
Inget fel med spons, det viktiga är den personliga prägeln samt i mina ögon är att man är så insatt i hur sin bil funkar med alla extrgrejer som man har satt in.
Ingen vidare respekt till dom som har fått allt serverat och så när man frågan något så får man ett svar som "och den saken går till en muckilifjunk som ska göra så, ähh jag har ingen aning"

Då har man inget genuint intresse och det är väl mkt av det som krävs för att dra i land ett bar avtal?

Expert är man när man har lärt sig så mkt att man kan erkänna att man kan ha fel och är öppen för att lära sig nåt nytt.

147 Inlägg
16 september 2006
jag maila en bilfösäljare en förra året och fråga om jag kunde köpa en lamborghini genom sponsring fast då hade jag lite att komma med genom att visa upp deras dekaler på Gumball 3000 big_smile. Vilket jag tänkte vara med i typ 2010 wink... Men han lät väldigt positiv till det! "inga problem" sa han hehe, dock så kan det ju bli lite problem att hosta upp 40.000 pund för inträdes biljett i Gumball sen pengar för bilen osv big_smile

terazzi
16 september 2006
Tar in det här med PerAero, han har ju fan jobbat häcken av sig på sina byggen!!
Men han har fixat kittet själv,ljudbygget själv.. tror det enda BRL hjälpt han med är basarna/slutsteg etc..
Visst tycker inte om helt sponsrade bilar.. och säger så här..

Kan du och det blir snyggt= gör det själv..
Kan du inte= Lämna bort, och du får det snyggt och proffsigt gjort..
Och jag håller med dig, nån som gör allt själv och så utan sponsorer är asduktig..

Men kom inte och säg att Kooz inte byggt det själv,vadå.. tror du nån sätter på kitten till han eller?
Han är en ERKÄNT duktig bilbyggare,klart sponsorer nappar då!!!
Korkat och inte göra nåt annat.. företaget kommer ut, han kommer ut= Båda tjänar på det..

Hade du haft sponsorer tror jag inte du hade klagat.. detta känns som svensk vanlig avundsjuka bara!!

2 Inlägg
16 september 2006
Pallar inte skriva ngt långt inlägg.. Ja har byggt ALLT själv, enda ja lämnat bort är lack jobbet! Sen helsponsrad... Lite fel å säga så, då ja har lag SJÄLV 350000kr Bara på Hyundaien!

Har kört bilen 1700mil nu sen elmia! å då stog den still nästan en månad när ja fixa lite saker efter elmia, så den körs hela tiden å det HÅRT smile

MVH Per

147 Inlägg
16 september 2006
Jag skulle kunna kanske kunna sponsra med ett lackjobb (helst realistiska eldflammor då) hehe, men då ska du ställa ut bilen och använda dekalar från mig! smile

Scania V8
27 Inlägg
29 december 2007
detta sa kooz till mej när ja fråga samma fråga..  de gäller å synas mkt på utställningar å tv  å radio å tidningar.. tills slut ser dom vem du är .. mvh

1 634 Inlägg
29 december 2007
För att hjälpa trådskaparen smile

Jag började handla mina saker på BRL och DLS, var ute och tävlade i välljud när grejorna började falla på plats. Det gick väl hyffsat, hamna på 2:a plats för det mesta. Sedan när det var dags att uppgradera hade jag haft kontakt med ett företag där jag fick köpt en ctek-laddare billigt i utbyte mot att göra lite reklam på utställningarna för hans nystartade företag (i form av klistermärken och visitkort). Sedan var det dags för uppgradering av billjudet och jag hade erbjudande ifrån samma kille på prylar, men då detta ändå var så dyra saker hade jag inte råd utan vände mig till Dls och sa som det var, jag vill fortsätta tävla och undrade om jag kunde få en viss % i rabatt, annars så var jag tvungen att byta märke då jag inte har råd att betala fullpris. Tiden gick och Dls svenska kontaktades utav denna butikens chef. Nu hade jag tur att han som bestämmer om dessa saker på Dls hade dömt min bil på Vallåkra och kände därför till mig. Jag behövde inte ha någon reklam på bilen, MEN!!! nu jäklar började det ställas krav, när han inte var nöjd var det bara att bygga om, och så har det fortsatt.

Tyckte att bilen behövde snyggas till, så jag kontaktade Göteborg Bilvårdscenter och berättade om mina planer och önskemål, sa att jag helst ville ta upp detta på plats med dom och visa bilen, demospela osv, men han som man skulle prata med var aldrig på plats på firman och att jag därför fick ta det över telefon. Efter nån vecka hörde han av sig och utan en träff sa han Ja Men att jag fick betala en mindre summa (mer eller mindre självkostnadspris).

Nu skulle reklamen på bilen, kontaktade en firma (GreatWorks) som sysslar med detta och frågade om de ville sätta sin logo på bilen i utbyte mot reklamen, och det gick bra smile

Och här står jag nu, försöker vårda kontakten med sponsorerna och göra dom nöjda. Så småning om kanske man kan syssla med detta utan att behöva betala för mycket wink

så som sagt, det gäller egentligen bara att våga fråga, tror att det är enklare än man tror att få spons, svårare blir det ju att vårda sina sponsorer och ha energin att leva upp till deras förväntningar. Syns du inte så tjänar ju inte dom något på det. Syns du kanske man slipper betala något alls nästa gång.

Mvh Andreas

Numera Saab 9-5 Aero -00

Sök