3465
Sök

tips, sug trim.

128 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#1
Tjenare.

Tänkte sug trimma min motor pga att sug hk verkar roligare än överladdat.

Men vad ska jag göra? Kolvarna ska jag byta för den har gått 40k mil. ska jag sätta orginal kolvar eller nå annat ?
Det är ju jetronic 2.2 i den måste man göra ngt med den?
Toppen? kammen måste man ju byta, å extraktor blir det, kanske hårdare fjädrar å liknande. Måste man byta till större ventiler? Komp ökning blir det säkert efterom det inte blir överladdat.

Det skulle vara kul med hästar kring 200? Vad tror ni om detta, skriv gärna ngt matnyttigt som är bra att tänka på.

//Billy
_______

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

.......
2 655 Inlägg
1 januari 2008
#2
kan ju kolla min motorlista och min projekttråd. där står de massa som jag har gjort. sugtrimmar ju så mycke ja kan få till...

Billackerare
737 Inlägg
1 januari 2008
#3
black_sirpa skrev:
Tjenare.

Tänkte sug trimma min motor pga att sug hk verkar roligare än överladdat.

Men vad ska jag göra? Kolvarna ska jag byta för den har gått 40k mil. ska jag sätta orginal kolvar eller nå annat ?
Det är ju jetronic 2.2 i den måste man göra ngt med den?
Toppen? kammen måste man ju byta, å extraktor blir det, kanske hårdare fjädrar å liknande. Måste man byta till större ventiler? Komp ökning blir det säkert efterom det inte blir överladdat.

Det skulle vara kul med hästar kring 200? Vad tror ni om detta, skriv gärna ngt matnyttigt som är bra att tänka på.

//Billy
_______

Vad är det för motor/bil???

Corrado VR6R 3.0 Turbo

87 Inlägg
1 januari 2008
#4
Ja de är jätteroligt att sugtrimma tills man ska slänga upp slantarna:D
Vad är de för bil eller rättare sagt motor?

Räkna med 1000kr/hk

Och ifall du ska komma ngn stans så sätt i smidda kolvar inte orginalkolvar.
Smidda vevstakar eller ifall du vill göre de lite billigare så får du lämna in stakarna på peening och sedan för balansering/lättning.
Veven ska även den balanseras om de inte finns ngn eftermarknadsvev.
Vassare kamaxlar, portning, planing, mirafräsning, extraktorgrenrör, 2,25" avgasrör 2,5 funkar oxå men akta så ej mottrycket blir för lågt och ifall du ska ha KAT (racekat 100cells) så sätt den längst bak i systemet så de flödar så mkt och långt som möjligt.
Och självklart ska du inte ha kvar jettroniket eller vad de nu va utan satsa på ett MS eller Haltech med mapsensor ist för LMM som stjäl mkt på sugmotorer.

Så jag gav dej tips på sugtrim men jag rekomenderar turbo hehe.

Lycka till MVH Jocke

128 Inlägg
1 januari 2008
Trådstartare
#5
åfan.., ja glömde ju skriva att ja har en b230f..  som för övrigt ska ner i pv:n.

För att spela metal krävs en bra muiker, för hiphop krävs bara en dålig uppväxt!

905 Inlägg
2 januari 2008
#6
black_sirpa skrev:
åfan.., ja glömde ju skriva att ja har en b230f..  som för övrigt ska ner i pv:n.

köp ett 2,5 liters kit,

plana uta helvete.

rolig kam.

e85.

och weebeer smile

.......
2 655 Inlägg
2 januari 2008
#7
finns ju hur mycke som helst, men som sakt, de kostar stålar. så har du inte mycke stålar så fundera inte på de tongue. de ja har gjort me min motor me renovering o sugtrim har kostat mej snart 20000kr och då är ja inte färdig heller.


kan inte så jävlarns mycke om volvo motorerna men varför inte en b230E iställe me marinvev och portad o planad 405topp me större ventiler H-kam, extraktorgrenrör, lite större hela vägen på insugssidan.


Sök