2680
Sök

Koppla mobil till högtalare

15 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Hej!

Jag undrar om det går att koppla en mobil till en 6.5" högtalare, och hur jag ska gå till väga..
ska hällst bli så lite saker som möjligt och det ska hålla så varken mobil eller högtalare går sönder tongue
ska ha det för att lyssna på musik givetvis.

hoppas ni förstår hur jag menar smile

mvh

550 Inlägg
2 januari 2008
Ja det går.

666 Inlägg
2 januari 2008
fixa ett headset till telefonen, sen kapa av sladden och ködda på stiften på högtalaren, dock tror ja inte att det kommer låte ngn vidare bra då man inte får ut nårra mängder effekt av en mobil, så ett steg skulle vara ett föredraga...

//Silver

15 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
Japp.. funderar på vad de ska vara för förstärkare.. måste va en så liten som möjligt samt så billigt som möjligt  tongue

4 767 Inlägg
2 januari 2008
Köp en hörlursadapter till din mobil, finns på tex danmobility etc. Sen köper du ett par aktiva datahögtalare med 3.5mm plugg. Klart.

Annars finns det ju högtalare till de flesta mobilfabrikaten att köpa.

Mvh
Erick
Senast redigerat av Erick (2 januari 2008)

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

15 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
funderar om det skulle gå att få tag i ett 2.1 system eller liknande o använda som förstärkare? asså pilla sönder och fixa lite

Telge Drifting Team
5 398 Inlägg
2 januari 2008
vart ska du ha högtalarna då i bilen eller hemmet eller tänkte du springa runt med dom på stan?

Den Som Ingen Turbo Har, Han Får Åka Utan Bar :P
http://telgedrifting.forum24.se/

Meister
6 763 Inlägg
2 januari 2008
Jag har ett "delat" headsett som jag pluggade i med en 3,5mm kontakt direkt till förstärkarn hemma och dunkade. De gick lika bra som med cd:n. Men du ville ha någe litet och billigt så de går kanske bort big_smile

4 767 Inlägg
2 januari 2008
Stygg skrev:
funderar om det skulle gå att få tag i ett 2.1 system eller liknande o använda som förstärkare? asså pilla sönder och fixa lite

Du behöver inte pilla sönder något, köper du ett 2.1 datorhögtalarpaket är det bara att koppla ihop sladdarna så låter det wink

Det finns som sagt adaptrar att köpa så att du får ett 3.5mm stereouttag från din telefon. smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

96 Inlägg
2 januari 2008
Om du skall koppla till stereon blir det nog smidigast med "3,5mm til RCA" kabel:
http://www.tradera.com/3_m_3_5_mm_2_X_R … n-52806378

Kräver adapter på mobilen som nämnts.

15 Inlägg
2 januari 2008
Trådstartare
ska ha det på min show moppe ^^ därför jag skulle plocka sär 2.1an lite tongue

Sök