Jag har ett DLS CA23 liggandes som jag tänkt köpa mig en bas till, frågan är bara vilken! Skulle uppskatta olika tips på högtalare som spelar bra med det steget. Hade nog tänkt bygga låda själv.
och för ca 1500:- får man en riktigt bra bas Utan tvekan Dls RW10". Hifi-kvaliteten på denna subben spöar subbar som kostar långt över det dubbla. Fördelen med denna är att den är ganska lättdriven och borde bli perfekt med steget.
Inte i bryggat läge tror jag inte det. steget är 2ohm stabilt, bryggar du steget så är det fortf. 4ohm, men det får jobba lika hårt som det gör i 2ohm stereo. Alltså bör man låta bli att köra det i 2ohm bryggat läge, för det skulle betyda att det jobbar lika hårt som i 1ohm stereo.
Inte i bryggat läge tror jag inte det. steget är 2ohm stabilt, bryggar du steget så är det fortf. 4ohm, men det får jobba lika hårt som det gör i 2ohm stereo. Alltså bör man låta bli att köra det i 2ohm bryggat läge, för det skulle betyda att det jobbar lika hårt som i 1ohm stereo.
Det jag menar är att han bara använder en kanal. Förvisso mindre effekt, men den funkar ju. (tror jag)