Kolla gärna antal ägare,
www.vv.se fast du får be om reg-nr först. Runt tio borde vara normalt med tanke på ålder, ev. bilfirmor osv. Över 15 skulle jag börja fundera om det är något fel ingen orkar åtgärda utan säljer vidare.
Där ser du även om den är import, inte alltid folk kommer ihåg att säga det.
Kan även vara lite trött och hårt körd, är ju trots allt turbo. Kolla däckmönster och känn i växellådan.
Jag köpte min för 23,500. Visserligen en 95:a och utan webasto men med 17" sommar(slitna fram
) och 15" fina vinterdäck på lm-gfälg. Behöver inte vara en dålig affär bara för priset inte är högt.
Strulet på min är/var rost och backen strular lite. I övrigt går han som en klocka, vitrök endel för en månad sen men det var bara kondens i avgassystemet.
Provkör bilen! Säger mkt, gå på känsla. Och titta noga efter rost. Underkanterna på dörrarna, spec i bak mår inte mina någe bra och lika bagageluckan.
Rost kommer man aldrig ifrån men det finns ytrost och rosthål, kolla under och inifrån bilen med...
MEN! känns det inte hundra med bilen, vänta hellre än stressa fram något. Om du inte är i akut bilbehov dvs. Kommer upp lite nya nu och då. Hittade många ännu finare veckan efter jag köpt min.
Lycka till.