4386
Sök

Hur kan jag dölja hålet efter radioantennen som sitter på framskärmen på min golf 2:a

161 Inlägg
26 december 2007
Trådstartare
Vill bli av med antennen som e så j_vla ful hur kan man "fylla" igen hålet snyggast?
Senast redigerat av JR-racing (26 december 2007)

311 Inlägg
26 december 2007
Svetsa sen spackla skulle jag gjort.

Kristian Glad
Honda CRX ED9 '90
Mugen - DC Sport - VIS Racing - Blox - Buddy Club - WedsSport - 5Zigen - Recaro - GUSS

Pirat
426 Inlägg
26 december 2007
Annars finns det ju täckbrickor på Biltema för 15kr men jag skulle också gjort som ovanstående sa smile

http://www.biltema.se/Archive%5CProduct_images%5C31%5CLarge%5C31-215_l.jpg

Meister
6 763 Inlägg
26 december 2007
Gladen skrev:
Svetsa sen spackla skulle jag gjort.

Helst gör man så eller så tar man den oseriösa vägen med spackel och en dekal över. Inget jag rekomenderar. big_smile

3 235 Inlägg
26 december 2007
Det finns väl skärmar att köpa utan antennhål.
Det gjorde det till en Golf III då jag hade en, kolla på mekonomen.

Då är det bara att lackera den och sätta på en helt fräch skärm:)

Så slipper man svetsa/spackla...

435 Inlägg
27 december 2007
bara att ta bort antännen klip ut en rund plåtbit som passar i hålet svetsa/punkta fast slipa ner svetsen på med spackel grundfärg å sedan färg.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
27 december 2007
Luktar rostfälla de här *brr* vet du inte vad du gör så låt ngn som vet göra de hehe, annars kommer hela taket börja rosta tongue

Japan Quality
670 Inlägg
27 december 2007
Skulle nog göra som engolf  föreslår smile

P.Sköld
Honda il potere dei sogni

1 703 Inlägg
27 december 2007
Köp en täckbricka, de finns helsvarta också. Jobbigt att sätta svetsen i bilen bara för att plugga igen ett hål.

34 Inlägg
28 december 2007
Köp en pirat/3'e parts skärm är mitt tips.

Mvh Micke

turboperformanceclub.com #2410

INGET ANNAT!!
1 725 Inlägg
28 december 2007
Mortalis skrev:
Luktar rostfälla de här *brr* vet du inte vad du gör så låt ngn som vet göra de hehe, annars kommer hela taket börja rosta tongue

Varför skulle taket börjar rosta när det är framskärmen antennen sitter i?? wink

3 235 Inlägg
28 december 2007
Gör det så enkelt som möjligt: köp en ny skärm utan hål (kostar väl 500-600 kr), låt nån lackera den i bilens kulör (kommer nog att kosta lika mycket som skärmen), ta ner den gamla och montera den nya.

Fördelarna: du kan köra med bilen medan skärmen lackeras/torkar...
Du slipper svetsa/spackla/slipa...
Det blir nog till slut billigare med ny skärm...

52 Inlägg
28 december 2007
kör på mitt knep...
1 stycke kartongbit
1stycke metallspackel från biltema resten kan du gissa

Billackerare
737 Inlägg
28 december 2007
engolf skrev:
Gör det så enkelt som möjligt: köp en ny skärm utan hål (kostar väl 500-600 kr), låt nån lackera den i bilens kulör (kommer nog att kosta lika mycket som skärmen), ta ner den gamla och montera den nya.

Fördelarna: du kan köra med bilen medan skärmen lackeras/torkar...
Du slipper svetsa/spackla/slipa...
Det blir nog till slut billigare med ny skärm...

Det blir definitivt inte billigare med en ny skärm. Då ska du köpa en skärm (500:-), lämna in den på lackering (500-1000:-).
Jämför med om du plockar bort skärmen (vilket man lär göra i båda fallen), svetsar igen hålet  genom att lägga en plåtbit på baksidan. Glasfiber spackel för dem ev. porerna och ifall nivå skillnaden är för stor och sedan fin spackel. Sedan så lämnar man in skärmen på lackering (500-1000:-). Detta under förutsättning att du har någon som kan svetsa lite åt dig och som gör det gratis alt. väldigt billigt. Men men... det borde ju i alla fall bli billigare än att köpa en ny skärm.

Corrado VR6R 3.0 Turbo

987 Inlägg
28 december 2007
Jag gjorde som Youngblood skrev när jag la igen på golfen jag hade, funkade kanon..

i like it load

Billackerare
737 Inlägg
29 december 2007
pippaaN skrev:
Jag gjorde som Youngblood skrev när jag la igen på golfen jag hade, funkade kanon..

Jag med... big_smile

Corrado VR6R 3.0 Turbo

161 Inlägg
29 december 2007
Trådstartare
Nu vet jag inte vilket sätt jag ska välja men det kommer med tiden tackar för alla förslag

8 156 Inlägg
6 januari 2008
Om man inte vill vara allt för petig så använder man sig av ett tunt alu-nät och spackel.
T.ex. Plastic Padding. Sen är det ju bara slipa och lacka lite. Beror ju på hur snyggt man vill ha det.

| Moderator
| Medio tutissimus ibis.
| I mitten skall du gå säkrast. (Ovidius)

Sök