3558
Sök

Olovlig körning

31 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Har mitt körkort indraget 15 mån får allså alltså ta nytt efter spärrtiden.Åkte nyligen dit för ovlolig körning dömdes till 70 dagsböter.Förlängs min spärrtid i och med detta? Den olovliga körningen ägde rum i höstas.Varför meddelar mig inte länstyrelsen att spärrtiden är förlängd?

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
7 januari 2008
Olövlig körning?, brukar det inte vara när man inte har körkort?
vad har du gjort ?

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

31 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Jag körde utan körkort

2 911 Inlägg
7 januari 2008
Tror den kliver upp till 3år om du redan har en spärrtid och klantar dig igen.

Från att domen vunnit laga kraft kan det nog ta 1-2 veckor innan länsstyrelsen tar beslut i saken.
Senast redigerat av Decibel (7 januari 2008)

Living in the fastlane
2 616 Inlägg
7 januari 2008
det var dumt gjort

4 670 Inlägg
7 januari 2008
varför köra utan körkort? förstår mig inte på sådant folk.. de kostar 5000-6000 o ta kortet om man kan lite körning.. det är inga pengar emot va man får i böter den dagen man blir stoppad! o körkortet har man hela livet om man sköter sig..

Rylander
7 januari 2008
iander22 skrev:
Har mitt körkort indraget 15 mån får allså alltså ta nytt efter spärrtiden.Åkte nyligen dit för ovlolig körning dömdes till 70 dagsböter.Förlängs min spärrtid i och med detta? Den olovliga körningen ägde rum i höstas.Varför meddelar mig inte länstyrelsen att spärrtiden är förlängd?

Va nog inte bara olovlig körning inblandat i det där iaf , man får inte 15 månader för olovligt körning wink

2 118 Inlägg
7 januari 2008
Rylander skrev:
iander22 skrev:

Va nog inte bara olovlig körning inblandat i det där iaf , man får inte 15 månader för olovligt körning wink

han kan ju ha kört förfort lr nå, så han fått det indraget i 15månader.

D.i.l.l.i.g.a.f

Rylander
7 januari 2008
NJ_ skrev:
Rylander skrev:
iander22 skrev:

han kan ju ha kört förfort lr nå, så han fått det indraget i 15månader.

Japp men som jag skrev så då är det inte BARA olovlig körning, utan fortkörning med wink om det nu är det smile får gärna trådskaparen själv berätta om han/hon vill smile

Bobo
7 januari 2008
Om jag förstår trådskaparen rätt hade han KK, men det blev indraget i 15 månader, sedan åkte han dit när han körde endå. Och frågan är om hans spärrtid blir ännu längre än de 15 månader han redan fått

orginal är för gubbjävlar
296 Inlägg
7 januari 2008
blev av med lämpen i 12 månader jag och då var de olåvligkörning,vårdslöshet i trafik och smitning...och de tog 3 månader innan jag fick reda på de...

hellre pallbocks kung än trailer queen

16 197 Inlägg
7 januari 2008
mickius skrev:
varför köra utan körkort? förstår mig inte på sådant folk.. de kostar 5000-6000 o ta kortet om man kan lite körning.. det är inga pengar emot va man får i böter den dagen man blir stoppad! o körkortet har man hela livet om man sköter sig..

att ta körkort i sthlm kostar minst 10 tusen om man tar de via körskola..

körde själv utan körtkort i 7 år innan ja tog mitt.. tongue 

de e inte körkortet man kör me.. wink

"Testar man inte så får man aldrig veta"

Sök