3852
Sök

volvo 740 startar ej

17 Inlägg
5 januari 2008
Trådstartare
jag har en 740 -88 med b230f motor automatlåda
problemet är att en dag när jag åkte te jobbet startar han hur fint som helst hade igång den en stund vid jobbet gick iväg en runda sen skulle jag stänga av den när jag kom fram så var den död o ville inte starta mer...
jag har kollat att jag har gnista på alla cylindrar soppa får den alla fall när jag skruvade ur stiften var dom blöta jag har kört ut motor tänkte om den hade surat men startar inte ändå bytt stift kollat fördelaren o rotor vilket jag bytte för en månad sen.. står han över natten och man vrider på nycklen så e de så att han rycker till precis som om han ska hoppa igpng sen e den lika död igen tacksam för svar vill inte gå te jobbet.....

Varför skjuta upp det till morgondagen, det du kan skjuta ned i dag?

blacken
5 januari 2008
g60rallye skrev:
jag har en 740 -88 med b230f motor automatlåda
problemet är att en dag när jag åkte te jobbet startar han hur fint som helst hade igång den en stund vid jobbet gick iväg en runda sen skulle jag stänga av den när jag kom fram så var den död o ville inte starta mer...
jag har kollat att jag har gnista på alla cylindrar soppa får den alla fall när jag skruvade ur stiften var dom blöta jag har kört ut motor tänkte om den hade surat men startar inte ändå bytt stift kollat fördelaren o rotor vilket jag bytte för en månad sen.. står han över natten och man vrider på nycklen så e de så att han rycker till precis som om han ska hoppa igpng sen e den lika död igen tacksam för svar vill inte gå te jobbet.....

Kolla att soppapumpen går, Kolla hallgivaren.

244 Inlägg
9 januari 2008
om startmotorn går, du får gnista och bensin kan du ha samma fel som jag hade för ungefär en månad sen... Verkstaden provade allt möjligt för att sedan märka att det var motortempgivaren som inte fungerade. Detta ledde troligen till att han inte fick tillräckligt med soppa när motorn var kall.

"Remember, there's a big difference between kneeling down and bending over..." //-Zappa

Sök