2619
Sök

besiktningen idag

586 Inlägg
8 november 2007
När jag besiktigade senast var det 740:n.

Fick beröm för att den var så fin i lacken och att den var näst intill rostfri under.

"Jadu grabben, nu går hon ett år till" smile Blankt papper....

Colaberoende
1 219 Inlägg
8 november 2007
Jag åkte in på besiktningen med ett papper från polisen i Helsingborg som jag fick på en flygande besiktning. Jag hade inte åtgärdat någonting av det jag fått anmärkning på.

Streamern i framrutan satt för långt ner (ändå solskyddsfilm)
För röda framblinkers
Vindrutetorkaren i synfältet (singeltorkare som står rätt upp).

Besiktningsgubben skrattade åt polisernas papper och sa att "-detta var väl inget farligt".

Tyvärr så åkte jag på ett däck som var för slitet på insidan så det blev en osynlig 2:a med kommentaren "-Hade vägverket skött vägarna så hade fler bilar gått igenom... Din också".

Så visst var jag nöjd.

//Ena
Senast redigerat av Ena (8 november 2007)

Darth Vader
1 644 Inlägg
8 november 2007
Det där som du påpekar, Ricardoo, att bes-gubben inte verkar bry sig om ett fel när han kollar, mena tt man ändå får 2:a på det har hänt mig med. Var inne med r5:an. Hade fått punka kvällen innan så reservhjulet var på fram.

Redan innan han kom fram sa jag detta till honom, och visade t.o.m mitt punkterade framhjul, hade det i baksätet.
- Aja, men det bryr inte jag mig om, sa han lite lättsamt precis som om det inte var hans jobb att kontrollera.

Nog fan fick jag tvåa på det ändå smile, fel däckdimension.

Braaaaap?

Klyphuggare
328 Inlägg
8 november 2007
Jag har bara bra erfarenheter av besiktningen. Tycker det känns lite smått skoj när dom vet att man kommer ställa på pumpen eller förgasarn när man kört därifrån och att dom inte kan göra nåt åt det.

Varför ska man åka i lera och sörja när man kan åka på is och ha det glatt

40 Inlägg
8 november 2007
Hade ochså besiktning idag , men jag lyckades åka ner i i diket istället sad

2 118 Inlägg
8 november 2007
T_Gugge skrev:

hehe, lyckat wink

ska själv besikta bilen snart :S får se hur det går..

D.i.l.l.i.g.a.f

409 Inlägg
8 november 2007
besiktigade citran häromveckan och fick tvaå på en spindelled. även en bra att veta på drivknutsdamasken. (bälgen skadad). om det nu var så den hette. ska bytas i helgen iaf. är rätt nöjd. gav 7 papp för bilen så det var inte så blodigt.

Oseriös Aktör
592 Inlägg
8 november 2007
Jag var och besiktigade nismon för typ 2 veckor sen. mend alla 19 extralampor borttagna

kom till besiktningen lite efter dom öppnat och blev första bil för dagen. jag var också lite rädd för färdbroms bak,och den tog just över gränsen. nåjah vidare till avgastestet jag trodde fan typen skulle spränga min stackars maskin när han gasade fullt 4 ggr och ljudet var fruktansvärt. sen kom vi in i hallen där dom kollar ramar och sånt där han gick och lurade lite helt ljudlös. sen kollade han framkullederna och såg att den vänstra var totalt slut så han underkände.och jag tänkte att detta måste åtgärdas snarast möjligt med alla lampor och skit borta.. så jag ringde NISSAN där sa dom att det inte finns leder i hela landet. då åkte jag till en tillbehörsbutik och fick delen för 1/4 av priset på nissan. men det blev iallafall att byta den hos dom. att ta bort leden tog väl 15 min för han som jabbade med det och sen tog hjulinställningen 2.45!! fan va han  såg svettig ut. nåja iallafall betalade jag och åkte till besiktningen för efterkoll, fick nån otrevlig typs som inte hälsade och körde vansinnigt med bilen. typ nitade vid garagedörren och varvade som fan då han for iväg. upp på lyften igen,då upptäcker han att ena hjulinställningsmuttern inte är fastskruvad och att saxsprinten  fattas som skall säkra hela leden. så Underkänd igen tillbaka till nissan där dom spännde muttern och la på saxsprinten. och så till besiktningen igen men denna gång var det gratis, då jag sa åt dem att det var nissans fel och denna gång rullade jag ut ur hallen med godkänt stämpel osch 365 dagars körtid kvar till nästa gång.

Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
8 november 2007
T_Gugge skrev:

Vissa gör vad som helst för att slippa wink

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
8 november 2007
Jo då. enda han klagade på var mina fälgar (hade inte köppt mina stora då utan besiktigade med ett par 15"are som sitter långt in i hulhusen som fan.

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

134 Inlägg
9 januari 2008
Besiktade min rekord 62 och visste att den inte skulle gå igenom.. ville bara veta vad som behövdes ordnas.. när vi kom dit och dom provadebromsarna fick jag körförbud direkt. man var tvubngen att pumpa några gånger på bromsen för att den skulle ta.. altsomallt fick jag 8 2or och 2 3or.. Bromsar, stötdämpare, spindelled, tuta, torkare, någon lampa var svag mm!!

Konsult
1 247 Inlägg
9 januari 2008
Besiktigade saaben igår, fick två 2or smile Handbromsen trasig på ena sidan och ena dimljuset har ljusstyrkan av ett helljus big_smile Ändå var killen snäll och släppte igenom en trasig glödlampa smile Smidigt, bara köra bilen till verkstaden så dom får ordna allt iom garanti smile

Fick bra att veta på fjäderbenen fram, väldigt rostskadade smile

8 883 Inlägg
9 januari 2008
Besiktigade 9000 i dag och fick givetvis blankt papper i år med wink
Senast redigerat av Hamilton (9 januari 2008)

Fotograf på tierpidag.se

Sök