Jag var och besiktigade nismon för typ 2 veckor sen. mend alla 19 extralampor borttagna
kom till besiktningen lite efter dom öppnat och blev första bil för dagen. jag var också lite rädd för färdbroms bak,och den tog just över gränsen. nåjah vidare till avgastestet jag trodde fan typen skulle spränga min stackars maskin när han gasade fullt 4 ggr och ljudet var fruktansvärt. sen kom vi in i hallen där dom kollar ramar och sånt där han gick och lurade lite helt ljudlös. sen kollade han framkullederna och såg att den vänstra var totalt slut så han underkände.och jag tänkte att detta måste åtgärdas snarast möjligt med alla lampor och skit borta.. så jag ringde NISSAN där sa dom att det inte finns leder i hela landet. då åkte jag till en tillbehörsbutik och fick delen för 1/4 av priset på nissan. men det blev iallafall att byta den hos dom. att ta bort leden tog väl 15 min för han som jabbade med det och sen tog hjulinställningen 2.45!! fan va han såg svettig ut. nåja iallafall betalade jag och åkte till besiktningen för efterkoll, fick nån otrevlig typs som inte hälsade och körde vansinnigt med bilen. typ nitade vid garagedörren och varvade som fan då han for iväg. upp på lyften igen,då upptäcker han att ena hjulinställningsmuttern inte är fastskruvad och att saxsprinten fattas som skall säkra hela leden. så Underkänd igen tillbaka till nissan där dom spännde muttern och la på saxsprinten. och så till besiktningen igen men denna gång var det gratis, då jag sa åt dem att det var nissans fel och denna gång rullade jag ut ur hallen med godkänt stämpel osch 365 dagars körtid kvar till nästa gång.
Performance can be dangerous.........thats why i drive KingCab