2435
Sök

Påkörd !!

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
fan... blev påkörd den 31/12 o bilen är inne på lagning nu.
skulle hem från stan när en kille körde ut från en parkeringsplats rakt in i mitt bakhjul, tog sönder bakre kofångaren o fälgen sprack,däcket är helt snett nu, bakdörren är bucklad, chassit är böjt o ratten är vänd en fjärdedel åt höger när man kör frammåt. De va ju röda dagar emellan så fick vänta tills igår för att anmäla det, allt gick skitsnabbt,ringde försäkringen o dom fixa allt direkt, blev kopplad till bärgningen o dom hämtade bilen efter en kvart sen ringde ja hyrbilsfirman o dom kom men den nya modellen av S80 D5 så nu körja volvo ett tag, undrar fan hur lång tid det tar att fixa min pärla, all ära åt volvo men fan vad min är mkt bättre !
Senast redigerat av Edvinoo (3 januari 2008)

Inspiration comes standard

Amor Patriae Nostra Lex
2 258 Inlägg
3 januari 2008
lider med dej sad

Sump Runk Rätt O Slätt!

Better than God \o/
1 883 Inlägg
3 januari 2008
Usch! Har du krockat med din Chrysler? Hu vad synd. Inga bilder på skadorna?

Var det någon fjunig jeppe som försökte köra med ställ redan från parkeringen eller var det bara en "vanlig" olycka?

(Har själv råkat ut för en 18årig med färskt körkort som skulle göra en frän vändning och försökte spinna runt 180 grader men den gamla volvon orkade inte spinna riktigt å han satte fronten i sidan på min bil som stog parkerad längst vägen... )

Beware the lollipop of normality. Lick it once, and you suck forever.
"Ungdomar borde förbjudas, de för bara ett jävla liv..." :-)

1 754 Inlägg
3 januari 2008
Fan va surt, det är aldrig kul att bli påkörd... Hoppas att du får tillbaka din bil så fort som möjligt.

Jag kan inget om allt.

transportkonsult
284 Inlägg
3 januari 2008
Lider med dig. Att får går från chrysler till volvo. wink

Bottles are for babys. Real men get blown.

Hetast Just Nu!
1 355 Inlägg
3 januari 2008
Trådstartare
MrTurbo skrev:

Var det någon fjunig jeppe som försökte köra med ställ redan från parkeringen eller var det bara en "vanlig" olycka?

Jupp, nee brorsan sa med att jag skulle ta kort men de e inget jag vill komma ihåg sad

nee de va en kille i min ålder som körde på mig, men en grej ja inte fattar är att de fanns inga bromsspår utan det såg ut som att han bara körde rakt fram... skumt..

Inspiration comes standard

Hobbyfotograf
12 Inlägg
9 januari 2008
Jag ville ta kort i smyg, men hittade inte digitalkameran och det var för risigt väder för mobilbild i dagarna..

221 Inlägg
9 januari 2008
hatar sånna some så fega o bara sticker!!

8 886 Inlägg
9 januari 2008
motor_power skrev:
hatar sånna some så fega o bara sticker!!

Vart står det att han som körde på stack..?

Fotograf på tierpidag.se

3 059 Inlägg
9 januari 2008
Killen körde ut från en parkeringsplats och körde på dig? Så pass att din stora tunga Chrylser blir sned i ramen! Asså om han kom från en parkeringsplats, hur hög fart hade igentligen?
Varför blev din styrning sned? På grund av den sneda ramen? Ja jävlar vilken smäll de måste vatt.. lider med dig.

Turbocharged
421 Inlägg
10 januari 2008
Smajly skrev:
Killen körde ut från en parkeringsplats och körde på dig? Så pass att din stora tunga Chrylser blir sned i ramen! Asså om han kom från en parkeringsplats, hur hög fart hade igentligen?
Varför blev din styrning sned? På grund av den sneda ramen? Ja jävlar vilken smäll de måste vatt.. lider med dig.

Att den är stor och tung betyder knappast att den är välbyggd, och att det är en Chrysler tyder på att så inte är fallet wink

Grattis till S80n wink

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

German cars, quality and beyond
8 197 Inlägg
10 januari 2008
Innox skrev:
Smajly skrev:

Att den är stor och tung betyder knappast att den är välbyggd, och att det är en Chrysler tyder på att så inte är fallet wink

Grattis till S80n wink

Träffar det över hjulet på din Volvo så viker nog sig den med... Hjulupphängningen sitter i bärande delar. Så en bil kan vika sig för minsta lilla, bara det tar rätt...

Tycker det är skit att man blir påkörd när man har en fin bil som hans 300. Gillar dom skarpt.

"You never step on the gas pedal until you know you never have to take it off."
-Sir Jackie Stewart

"Aldrig mer en Volvo!" -Jag.

VW-nörd?
4 332 Inlägg
10 januari 2008
Jaha är de tänkt nu då att de ska bli pajkastning från Volvo sidan när säkerhet kommer upp?
300C e ju iof baserad på en Mercedes E-klass chassi, även om det är en väldigt gammal Mercedes E-klass..

Turbocharged
421 Inlägg
10 januari 2008
Men herregud, det var ett skämt om att amerikanska bilar brukar vara dåligt byggda, har inte sagt att en Volvo skulle klarat smällen.

"winkwinkwinkwink"
Senast redigerat av Innox (10 januari 2008)

Tonight, tonight the strip's just right
I wanna blow 'em all out of their seats
Calling out around the world, we're going racin' in the street.

Maskinförare
1 163 Inlägg
10 januari 2008
MrTurbo skrev:

(Har själv råkat ut för en 18årig med färskt körkort som skulle göra en frän vändning och försökte spinna runt 180 grader men den gamla volvon orkade inte spinna riktigt å han satte fronten i sidan på min bil som stog parkerad längst vägen... )

Nog skulle han få känna/höra att han lever iallafall...

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Hobbyfotograf
12 Inlägg
14 januari 2008
Haha, vad menade du med det? tongue

Sök