3143
Sök

Stöd Bensinskatteupproret!

DREAMTEAM
76 Inlägg
15 januari 2008
Trådstartare
Gå in och skriv på namnlistan och hoppas att de kanske händer nått med dessa idiotiska bensin skatter !

www.bensinskatteuppror.se

The Silver Beast And The Red Lady

Neerd
1 596 Inlägg
15 januari 2008
lätt=D hoppas det är många som skriver på

Teori är när man vet allt men inget går som det ska
Praktik är när allting funkar bra men ingen vet varför
I mitt liv förenas teori o praktik inget är som det ska och ingen vet varför...

586 Inlägg
15 januari 2008
Jag tror att jag har skrivit på den listan 25 gånger snart....

8 883 Inlägg
15 januari 2008
Ja den listan har ju varit på tapeten i snart 10år eller mer...
Men inte händer det något

Fotograf på tierpidag.se

1 079 Inlägg
15 januari 2008
Skulle bensinskatteupproret dra igång en massiv kampanj och få med sig de som har skrivit på listorna för att visa hur det går utan bilen om alla åker kollektivt istället snacka om skatteintäktbortfall kaos bland bussar/tåg/företag/dagis/skolor/flyg ja allt skulle falla. Endast genom en sådan protest kan man få ändring, jag skulle lätt ställa upp några veckor utan bil skulle jag vara på jobbet innan lunch så skulle man vara glad. En dag=kaos, två dagar=panik, tre dagar=de går på knäna och ber om att man tar bilen igen, efter en vecka? frågan är om Sveriges ekonomi skulle klara det. Men efter några dagar då kan man börja förhandla om skatter och deras heliga mjölkko bilägare men då kommer det bli en skattesmäll på något annat. Listor är en tyst protest, det behövs handling för att få ändring på det här. Jag skulle inte åka mer bil om det var billigare och jag skulle inte åka mindre om det var dyrare, det finns helt enkelt inget alternativ om man nu inte vill komma flera timmar för sent till allt man ska göra.
Senast redigerat av Madhouse (15 januari 2008)

Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.

Bärs!
3 456 Inlägg
15 januari 2008
Madhouse skrev:
"Jag skulle inte åka mer bil om det var billigare och jag skulle inte åka mindre om det var dyrare, det finns helt enkelt inget alternativ om man nu inte vill komma flera timmar för sent till allt man ska göra."

Precis.
Synd att dom som bestämmer inte fattar
hur beroende vissa kan vara av bilen. hmm

Garaget.org peakade 2008.

104 Inlägg
15 januari 2008
Madhouse skrev:
Skulle bensinskatteupproret dra igång en massiv kampanj och få med sig de som har skrivit på listorna för att visa hur det går utan bilen om alla åker kollektivt istället snacka om skatteintäktbortfall kaos bland bussar/tåg/företag/dagis/skolor/flyg ja allt skulle falla. Endast genom en sådan protest kan man få ändring, jag skulle lätt ställa upp några veckor utan bil skulle jag vara på jobbet innan lunch så skulle man vara glad. En dag=kaos, två dagar=panik, tre dagar=de går på knäna och ber om att man tar bilen igen, efter en vecka? frågan är om Sveriges ekonomi skulle klara det. Men efter några dagar då kan man börja förhandla om skatter och deras heliga mjölkko bilägare men då kommer det bli en skattesmäll på något annat. Listor är en tyst protest, det behövs handling för att få ändring på det här. Jag skulle inte åka mer bil om det var billigare och jag skulle inte åka mindre om det var dyrare, det finns helt enkelt inget alternativ om man nu inte vill komma flera timmar för sent till allt man ska göra.

Precis ! Föreslog detta i en annan tråd där de flesta istället ville tuta & bilda trfaikstockningar.
Om vi gör precis det politikerna vill få oss att tro att dom vill få oss att göra...... (tror det blev rätt där till slut) Nämligen minska bilåkandet drastiskt så tar det inte lång tid tills stadskassan börjar sina, ock den förklaring dom då kommer spy fram, för att motivera en skattesänkning på drivmedel, ja den skulle inte jag vilja missa iallafall !

Dogs have owners, cats have staff....

www.bimmerpower.org
3 995 Inlägg
15 januari 2008
det finns redan ett tråd om det, den heter: protestaktion mot höjda bränsleskatt. sök den på sök funtion så ni kan skriva på den.

varje beröring av bromspedalen är första tecken av rädsla!!!
För BMW entusiaster www.bimmerpower.org

9 108 Inlägg
16 januari 2008
Finns andra trådar om detta, använd sökfunktionen. Låser här.

Sök