Skulle bensinskatteupproret dra igång en massiv kampanj och få med sig de som har skrivit på listorna för att visa hur det går utan bilen om alla åker kollektivt istället snacka om skatteintäktbortfall kaos bland bussar/tåg/företag/dagis/skolor/flyg ja allt skulle falla. Endast genom en sådan protest kan man få ändring, jag skulle lätt ställa upp några veckor utan bil skulle jag vara på jobbet innan lunch så skulle man vara glad. En dag=kaos, två dagar=panik, tre dagar=de går på knäna och ber om att man tar bilen igen, efter en vecka? frågan är om Sveriges ekonomi skulle klara det. Men efter några dagar då kan man börja förhandla om skatter och deras heliga mjölkko bilägare men då kommer det bli en skattesmäll på något annat. Listor är en tyst protest, det behövs handling för att få ändring på det här. Jag skulle inte åka mer bil om det var billigare och jag skulle inte åka mindre om det var dyrare, det finns helt enkelt inget alternativ om man nu inte vill komma flera timmar för sent till allt man ska göra.
Senast redigerat av Madhouse (15 januari 2008)
Det viktigaste är inte att ha rätt, utan att straffa de som har fel.