3609
Sök

Windows XP problem

2 230 Inlägg
16 januari 2008
säger som jag sagt tidigare.. kör en formatering (ej snabb) och instlarera om windows..

så kan det vara då det inte blev som det skulle

Design Engineer
29 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Rojpen skrev:
säger som jag sagt tidigare.. kör en formatering (ej snabb) och instlarera om windows..

Jag har en OEM-version av Windows =/ Har alltså ingen skiva att installera med..
Går det inte bara att reparera på något vis?

//Johan

263 Inlägg
16 januari 2008
Devede skrev:
jag har en OEM-version, dvs. XP följde med datorn när jag köpte den..

Rojpen skrev:

tror inte de är nån bra ide om han inte har instalationsdiscen ( har för mej att man inte får med den i "färdiga datorer") men om han har de är ju ominstalation ett av alternativen

Volvo - Probably the best car in the world
"Ge mig svenskar, wiskey och snus så ska
jag bygga järnväg ända in i helvete"
James J. Hill, Amerikas stora järnvägsbyggare

263 Inlägg
16 januari 2008
Devede skrev:
Rojpen skrev:

Jag har en OEM-version av Windows =/ Har alltså ingen skiva att installera med..
Går det inte bara att reparera på något vis?

exakt va ja tänkte lol

263 Inlägg
16 januari 2008
går det inte att be om en xp-skiva hos butiken du köpte den av?? eller be om att få den ominstalerad?

142 Inlägg
16 januari 2008
När jag köpte min förra dator med xp så vare inte heller ngn skiva med. Jag gick ned o sa att jag måste ha en för att formatera om. Fick en. Men nu har jag vista och ingen skiva där heller. Men där kan man typ bränna ned en återställningsskiva direkt från datorn. Kmr inte ihåg ifall det finns på xp. Har för mig att det inte går.
Men om jag hade varit du hade jag kilat ned till återförsäljaren o kräävt en xp skiva;)
Lycka till smile

Gooo Wide =)

Design Engineer
29 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Norbro skrev:
exakt va ja tänkte lol

Hehe, du var på hugget iallafall smile

Norbro skrev:
går det inte att be om en xp-skiva hos butiken du köpte den av?? eller be om att få den ominstalerad?

Jag köpte datorn på Dustin Home så jag kommer inte åt någon skiva sad
Alternativet skulle ju vara att skicka tillbaks den för ominstallation, men det blir ett jäkla skickande då =/

//Johan

Administratör
2 980 Inlägg
16 januari 2008
Man får alltid med en "recoveryskiva" det kanske står nått annat på den men den ska finnas. Lista alla skivor du fick med här....

En kopp av den svarta såsen...

Filkörning?
852 Inlägg
16 januari 2008
Maila eller ring dem och be om en recovery skiva annars. de tycker jag dem borde ställa upp på. annars kankse de går att få tag på genom att maila microsoft.

en tanke slog mig iofs att du kanske blivit ägd av en kompis som tatt screen shot på ditt skrivbord och sedan lagt den som bakgrunds bild och sedan tryckt i "dölj aktivitetsfält automatisk"

Design Engineer
29 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Goffen skrev:
Man får alltid med en "recoveryskiva" det kanske står nått annat på den men den ska finnas. Lista alla skivor du fick med här....

Fick inga skivor med, men kom därimot på nu att jag har skapat egna återställningsskivor.. 2 st DVD

Hur går jag tillväga? Kommer produktnyckeln försvinna eller hänger den med?
Jag har aldrig formaterat/reparerat någon gång, bara gjort syst.återst..

//Johan

2 230 Inlägg
16 januari 2008
du får JÄMNT med en skiva.. dock på nyare datorer OBS vissa tillverkare har börjat med att man ska bränna ut sina skivor själv.. har du FSC dator har du äkert det sen acer har det med och HP om jag inte har fel. har du ingen skiva så tror jag inte du får någon gratis heller beronde på vad tillverkaren har sagt om garanti på skivorna... hops FSC är det 60dagars brist tid iaf.. är säkert nå liknande hos dom andra..

det brukar stå Recovery cd/dvd sen står det nog Operating system win xp/vista

VW-nörd?
4 332 Inlägg
16 januari 2008
produktnyckeln följer med, de behöver man aldrig ange igen..typ..om man inte gör en grundlig formatering kanske

142 Inlägg
16 januari 2008
Portal skrev:
Maila eller ring dem och be om en recovery skiva annars. de tycker jag dem borde ställa upp på. annars kankse de går att få tag på genom att maila microsoft.

en tanke slog mig iofs att du kanske blivit ägd av en kompis som tatt screen shot på ditt skrivbord och sedan lagt den som bakgrunds bild och sedan tryckt i "dölj aktivitetsfält automatisk"

HAHAHAHA, nu vet jag vad jag ska göra på polarens dator när han inte ser de big_smile smile

Gooo Wide =)

57 Inlägg
16 januari 2008
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ och åter igen NEJ!

det hela är mycket enkelt.. ta bara och högerklicka mitt på aktivitetsfältet, gå in på "verktygsfält" och kryssa bort LÄNKAR! den tar ju upp hela aktivitetsfältet, du kan förövrigt kryssa ur allt utom snabbstart för ja antar att du använder det..

"fattar inte hur du kan upploada med din afrikanska adsl uppkoppling. tankar i 20kb/s, skandalöst. tankar fan snabbare från en chinesefarm som spelar wow och tankar 10 filmer från sin polare."

Design Engineer
29 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
knugis skrev:
NEJ NEJ NEJ NEJ NEJ och åter igen NEJ!

det hela är mycket enkelt.. ta bara och högerklicka mitt på aktivitetsfältet, gå in på "verktygsfält" och kryssa bort LÄNKAR! den tar ju upp hela aktivitetsfältet, du kan förövrigt kryssa ur allt utom snabbstart för ja antar att du använder det..

Nej nej, så enkelt var det inte, har redan testat.. Länkarna la jag dit efter detta hade hänt..

//Johan

Vw trimmare
2 995 Inlägg
17 januari 2008
är allting köpt på en firmar och xp är oem ska du ha registreringnyckeln på en klister lapp som ska sitta på burken...
Senast redigerat av MeloveGolf (17 januari 2008)

2 230 Inlägg
17 januari 2008
produkt nyckeln ska du aldirg behöva nge på en OEM version. det kan bli det om windows elller not cpar sig, eller om du byter moderkort på den.. och den kommer troligen ändå inte funka:)

Pulverlackerare/Taxichaffuör
455 Inlägg
18 januari 2008
Vad har du ställt till med nu då Johan, ska grannen komma över och hjälpa?! tongue

128 Inlägg
18 januari 2008
Varför inte ta ner en oem verision av den xp du har. använd din produkt nyckel sen är det bara aktivera å så tuta å köra igen.

Sök