2886
Sök

Omkoppling av ljuskombination saab 9-5 vector

41 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Hej

Nån som har nån erfarenhet av att koppla om så att halvljuset funkar tillsammans men dimljuset..vet att det är olagligt men hur snyggt e det inte då:) Nu funkar bara positionsljuset med dimljuset och när man har heljus så lyser dimljusen..

Konsult
1 247 Inlägg
18 januari 2008
Kurtan84 skrev:
Hej

Nån som har nån erfarenhet av att koppla om så att halvljuset funkar tillsammans men dimljuset..vet att det är olagligt men hur snyggt e det inte då:) Nu funkar bara positionsljuset med dimljuset och när man har heljus så lyser dimljusen..

Nog trodde jag att det gick att ha halvljus och dimljus på samtidigt? Det kan jag ha på min 9-3a iaf yikes

Noiseprojekt
18 januari 2008
Kurtan84 skrev:
Hej

Position och dimljus är snyggare enligt mig ialf!

Smålänning
7 887 Inlägg
18 januari 2008
Halv + Dim är olagligt och medför böter. Dessutom är det inte snyggt.
Dim + parkering/position är snyggt och lagligt i dagsljus.

Kvällstid skall halvljus användas UTAN att ha dimljus också på.

Men jag kan, men eftersom det är olagligt så tror jag att paragraf 8 i reglerna gäller.

En expert är en person som gjort alla misstag som är möjliga att göra inom ett begränsat område!
Du kan ta smålänningen ur Småland, men du kan aldrig ta Småland ur smålänningen!

Bilmekaniker
199 Inlägg
18 januari 2008
Det finns tre olika kompinationer som man kan ha på en 9-5a. Dock måste det programeras om med hjälp av Tech2.

41 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Okey på så vis..vet du va sånt kan kosta? Antar att man hade kunnat göra de hos någon saab handlare?

195 Inlägg
18 januari 2008
Kurtan84 skrev:
Okey på så vis..vet du va sånt kan kosta? Antar att man hade kunnat göra de hos någon saab handlare?

aa du gör det hos din närmaste saab handlare och det kostar typ någon hundring kommer inte ihåg vad jag fick betala men det var billigt var inte dyrt!!

Sök