2868
Sök

Köpråd Dieselbil för 100k?

20 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
Ska börja pendla lite längre sträckor så i och med dels det höga bensin kostnaderna och driftkostnaderna på min nuvarande bil har jag funderingar på att byta till en diesel istället.
Har kollot rundor lite men någon som vet en bil som e rolig att köra med lite gas ändå för runt 100 k inte äldre änn 00:a.

20 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
okej gott. men bara de att de e så jäkla fula:P

796 Inlägg
7 januari 2008
Stoffes skrev:

ja dom är inte vackra, nån goffe kanske?

Min bil är inte lik din bil för min bil är en likbil.

20 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
jo kanske de driftsäkra?

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
7 januari 2008
Stoffes skrev:

Fula kanske, men hittar du en roligare diesel i den klassen så blir jag förvånad. Mycket rolig bil att köra! Tro det eller ej...

Allt för den där jävla hatten!

Meister
6 763 Inlägg
7 januari 2008
Ja de är väll samma som vw  som är sammasom Audi så de borde ju vara rätt så bra.  Men du åker ju A3 nu så du går ju inte ner speciellt mycke i utseende. big_smile

20 Inlägg
7 januari 2008
Trådstartare
THEBADGUY skrev:
Stoffes skrev:

Fula kanske, men hittar du en roligare diesel i den klassen så blir jag förvånad. Mycket rolig bil att köra! Tro det eller ej...

okey får väl ta och kolla upp en sådan då:P

4 767 Inlägg
7 januari 2008
Varför inte en audi A3 Tdi 150 hk med 6-växlade lådan och sportchassi? Svärfar hade en sådan -01 för ett par år sen och med filter och kcrbox gick den riktigt bra! smile

Mvh
Erick

Projekttråd: Nissan Skyline GTS-25TM JUN -95
Gilla EvoG på Facebook! facebook.com/EvolutionGarage
Använder produkter från: Sonax Bilvård

3 235 Inlägg
8 januari 2008
Ska du pendla, så är det bättre med en stabil bil.
Kan ju ha en Golf, eller Passat. Har kört sådana själv, ligger extremt gött på vägen.

40 Inlägg
18 januari 2008
Jag hade en 02:ans passat 1,9 tdi som jag var jäkligt nöjd med, gick billigt och bra! Jag satte i KCR box i den det vart en jäkla skillnad på både bränsle ekonomi och fart.. En passat runt dom års modellerna får man för en vettig peng

Körv
3 535 Inlägg
18 januari 2008
Passat TDi! Kalas bil, motorn är kanon!

Truckdriving Man

141 Inlägg
18 januari 2008
golf tdi 1.9 03 highline med chip eller box då har du en rolig bil till en vettig pening..

Claeson

Sök