3518
Sök

Konvertering till turbo på 850

12 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Är det nån idé att konvertera en Volvo 850 glt -96 14000mil till turbo?
Vill ha mer kräm i bilen men vill inte byta bil, så därför undrar jag om det är nån idé å isf vad det ungeför kan gå på?

Tacksam för alla svar

//Pettson

1 587 Inlägg
18 januari 2008
Inte enligt mig.. Sälj den o köp en T5 eller R tongue

Finns en massa fina på blocket.. wink

Forummoderator
10 576 Inlägg
18 januari 2008
Severin skrev:
Inte enligt mig.. Sälj den o köp en T5 eller R tongue

Finns en massa fina på blocket.. wink

Dito, enda hållbara lösningen.

-=[Performance by Torpis]=-
Elbil på riktigt - mina minnesanteckningar
-=Lite roligt att de som absolut inte har tid att pausa för att ladda sin elbil har tid att vara online på Garaget 24/7=-

8 251 Inlägg
18 januari 2008
Det är ingen ide, så mycket lär du inte gilla bilen att det motiverar allt jobb och merkostnaden då det är rätt svårt att regga om. Sälj och köp en turbo, det är den enda vettiga och ekonomiskt försvarbara lösningen

Mekaniker/Däckmontör
1 140 Inlägg
18 januari 2008
Marlboroman skrev:
Det är ingen ide, så mycket lär du inte gilla bilen att det motiverar allt jobb och merkostnaden då det är rätt svårt att regga om. Sälj och köp en turbo, det är den enda vettiga och ekonomiskt försvarbara lösningen

låter vettigast det..

80 Inlägg
18 januari 2008
Skulle i så fall vara om du hittar en rejält uppspöad t5 kaross med schysst motor för en bra peng och skruvar över maskin och låda i gltn?

Men smidigast är helt klart att byta gltn mot en t5 smile

8 251 Inlägg
18 januari 2008
FARFAR skrev:
Skulle i så fall vara om du hittar en rejält uppspöad t5 kaross med schysst motor för en bra peng och skruvar över maskin och låda i gltn?

Men smidigast är helt klart att byta gltn mot en t5 smile

Så länge han ska besikta den lagligt så är det bästa alternativet att byta till en bil med turbo. Anser man det vara värt jobbet att byta motor inför besiktningarna så kan man ju chansa, men det är inte utan risker.

Norrlänning
1 453 Inlägg
19 januari 2008
Min T5 är tillsalu wink inte för att göra reklam, men bara så du vet.. haha wink

- Har du champagne?
- Jag har en soda stream och en flaska vitt!

Sök