2610
Sök

Köp råd: Renault R19

9 Inlägg
18 januari 2008
Trådstartare
Tjena, Har funderat på att köpa farfars Renault R19. Tror det är en årsmodell: 93 eller en 94. Bilen har gått typ 20.000 mil. Nu är det bara att jag vet inte riktigt vad jag ska bjuda. Eftersom kopplingen måste snart bytas och växellådan är dålig. Samt kopplingen. Vad tror ni? typ 4.000 kr?

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2008
krull_91_ skrev:
Tjena, Har funderat på att köpa farfars Renault R19. Tror det är en årsmodell: 93 eller en 94. Bilen har gått typ 20.000 mil. Nu är det bara att jag vet inte riktigt vad jag ska bjuda. Eftersom kopplingen måste snart bytas och växellådan är dålig. Samt kopplingen. Vad tror ni? typ 4.000 kr?

Säker på att växellådan är dålig?
Kan ju vara så att kopplingen spökar, vilket kan göra så att växellådan känns dålig.

Det är ingen svårmekad bil så om du inte har tummen mitt i handen så är det en helt okej bil att skruva i smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

3 235 Inlägg
19 januari 2008
Blir det din första bil?

I så fall rekommenderar jag att du köper en mindre och enklare bil (helst svensk eller tysk), för de är billiga att äga och finns hav av delar.

Stolt Volvoägare
4 913 Inlägg
19 januari 2008
engolf skrev:
Blir det din första bil?

I så fall rekommenderar jag att du köper en mindre och enklare bil (helst svensk eller tysk), för de är billiga att äga och finns hav av delar.

Inga problem att hitta delar till en Renault 19 då det i princip är samma bil som Renault Clio.
De delar nästan alla delar och det finns gott om dom smile

Pojkar kör turbo. Män kör V8.

9 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
krull_91_ skrev:

Säker på att växellådan är dålig?
Kan ju vara så att kopplingen spökar, vilket kan göra så att växellådan känns dålig.

Det är ingen svårmekad bil så om du inte har tummen mitt i handen så är det en helt okej bil att skruva i smile

Växellådan är dålig. Har haft min farbror att titta på den. Han är Mekaniker och säger att den är nästan slut. Kopplingen har jag märkt själv är dålig. För ibland så kopplar den inte osv. Men problemet med växellådan är att backen går inte att få i typ. Vad tror ni att bilen är värd? Den är ganska fin utvändigt och invändigt. Men som sagt kopplingen och växellådan måste bytas

9 Inlägg
19 januari 2008
Trådstartare
John87 skrev:
engolf skrev:
Blir det din första bil?

Inga problem att hitta delar till en Renault 19 då det i princip är samma bil som Renault Clio.
De delar nästan alla delar och det finns gott om dom smile

Det blir min första bil. Är 16 år, Men går fordonsprogrammet. Så att skruva och så kan jag. Men precis som John87 skriver så är Renault 19 och Renault Clio nästan samma bil

blacken
19 januari 2008
krull_91_ skrev:

Tänk inte ens på det. Huvudvärk kan du skaffa dig på både bättre och roligare sätt.

Alecci's fästmö
708 Inlägg
20 januari 2008
om du e intresserad av just den bilen så varför inte liksom ingen annan kan ju bestämma va du ska ha för bil smile
min renå e faktist väldigt bra måste jag säga 27 000mil å rakt igenom besiktning utan problem så...bara de inte e de nya systemet på dom..för då ha du snart stenar i bromsystemet som skriker å lever å de går inte göra nått åt..men ve tinte när dom började med de faktist..tro inte den du tänler köpa ha de...
men aa köp den om du ha lusten till de:)
bjud max 4000...men aa de där problemet kanske kostar en del å e den besiktigad e den ju värd lite för de klart hm...man max 4000 tro jag på iaf...

Arbeta Aldrig Mot Naturen, Utan Alltid Med Den.

transportkonsult
284 Inlägg
20 januari 2008
Vad är det för motor i?

Bottles are for babys. Real men get blown.

9 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Hampusd skrev:
Vad är det för motor i?

Tror den är av modellen 1.8 är inte säker, Men är ju inte mycket att köra med. Men som en skrev, Bilen är besiktad men den höll inte på att gå igenom men farsan som var och besiktade den sa att det var farfars bil och att han var dement vilket han är så då gick den igenom

7 100 Inlägg
20 januari 2008
brukar inte dom ha dåliga bakaxlar?
eller är ja helt ute och cyklar!

hante ja haft så tajte troser så hadde ja bröta omkull dej!

9 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
bmx skrev:
brukar inte dom ha dåliga bakaxlar?
eller är ja helt ute och cyklar!

Nja både ja och nej, En del Renault´s har dåliga bakaxlar. Men R19 tror jag inte har det. Men det som Renault brukar ha problem med är elektroniken

Sök