3037
Sök

topplock

polerare
17 Inlägg
16 december 2005
Trådstartare
#1
tjena nån som vet vad man behöver byta/bygga om om man ska byta från en 8v topp till en 16v topp på en volvo 740 tic?tacksam för svar.funderar på å byta eller köpa en 531 topp.vilket e bäst?


171 Inlägg
8 februari 2006
#2
jadu om ja inte minns fel så måste du ju byta avgasventiler efter som dom inte pallar värmen sen blir det ombyggnad av grenrör eftersom de är andra anslutningar på16v toppen, på insugsidan vet ja inte riktigt, de ä va ja vet iaf

Volvo 240glt -84
Volvo 240tic -81
Audi a4 2,0t quattro -06

10 287 Inlägg
8 februari 2006
#3
"bäst" är nog en 16V topp om du vill ha mycket effekt utan att behöva röra toppen.

Orginal avgasventiler på en 16V B234F topp klarar sig utan problem. Man behöver inte byta till saltkylda.

Däremot så torskar du på ombyggnad av en hel del såsom kamdrivning , 16V turbogrenrör mm.
Plus att du kan glömma normal besiktning med en 16V topp.

/Göran

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI

Volvo turbo trimmare
195 Inlägg
10 februari 2006
#4
dessutom så sitter ju förbränningsrummen i kolvarna på 16v....

10 287 Inlägg
10 februari 2006
#5
Jo säkert....

/Göran

air_denka skrev:
dessutom så sitter ju förbränningsrummen i kolvarna på 16v....

I have nothing but confidence in you. And very little of that.
(Groucho Marx).
Åker numera Audi A6 -08 4.2FSI


Sök