2535
Sök

Upphängning av avgassystem 740.

11 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Hejsan jag har satt dit ett 2.5 tums system från katalysatorn och bakåt på min 740, men som det sitter just nu så har det en tendens att vibbrera och slå emot golvet när jag kör på vissa varvtal och på smågupp neutral.

Jag undrar om någon har någon smart lösning eller någon smart upphängning man kan göra så att det ska sluta slå wink.

Tack på förhand smile.

plattsättare!
804 Inlägg
20 januari 2008
hur har du hängt upp det då? med orginal grejerna som det vanliga systemet satt med??

Man är inte full förrän man ligger på golvet och måste hålla i sig!!
Medlem
www.pro-racing.se

1 878 Inlägg
20 januari 2008
hade det oxå så på min 740GL, det låg emot och slog i golvet. har för mig jag flyttade nåt fäste. (avgasklammer) o fick till det så det låg så lång ifrån som möjligt.

11 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Blomsterberg skrev:
hur har du hängt upp det då? med orginal grejerna som det vanliga systemet satt med??

Japp det är upphängt nu med grejerna som det vanliga systemet satt med smile.

volvo 740 GLE -87 :)
50 Inlägg
21 januari 2008
Robban_5 skrev:
Blomsterberg skrev:

Japp det är upphängt nu med grejerna som det vanliga systemet satt med smile.

oftas ligger de å slår då man sätter dit sportsystem i en 740 i kröken som ligger över bakaxeln, den brukar ligga å slå i sidan där då man kör i gupp. anners kan du ju pröva köpa andra avgasgummin som är lite längre så avgasröre ligger längre ner.

mvh cool

NO Turbo Shit, Just REAL Power

Sök