2678
Sök

Ang. Sänkning Saab 9-3 Coupé

Konsult
1 247 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
Hallå! cool
Tänkte faktiskt höra runt här på forumet en sväng. roll
Nu är det så att jag är tvungen att byta fjäderben och fjädrar på Snabeln då dessa är rostskadade tyckte besiktningen. neutral (Kanske inte är så bra när man kan skala dom tongue )

Så min fråga är:
Tror du/ni att jag skulle kunna sänka bilen 30mm ev 40mm med dom fälgarna jag har, utan att det ska ta i och skava lite varstans? big_smile
Tänkte passa på med sänkning då det är billigare än std fjädring smile

Är inte säker på vilken bredd det är på 18" fälgarna men 235/40 sitter som en smäck på dom smile Dvs inte tyskstuk eller fläskhäng, bara lagom smile

Uppskattar svar wink

134 Inlägg
20 januari 2008
Jag kör med 18 tums fälgar och 35mm säkning och det har funkat bra.. Har märkt att det tar emot lite då man är full bil och kör över något farthinder men annars har det inte varit några problem.

Vet inte exakt hur "höga" däcken är men det är inte så svårt att kolla vid intresse..Vet iaf att dom är 225 breda.

/t0bias

Konsult
1 247 Inlägg
20 januari 2008
Trådstartare
t0bias skrev:
Jag kör med 18 tums fälgar och 35mm säkning och det har funkat bra.. Har märkt att det tar emot lite då man är full bil och kör över något farthinder men annars har det inte varit några problem.

Vet inte exakt hur "höga" däcken är men det är inte så svårt att kolla vid intresse..Vet iaf att dom är 225 breda.

Okej, tack för svaret. Jag har ju en coupé så full last det är 2personer och några väskor tongue Mina däck är ju 235 breda så det kan ta emot.

Vet någon om det finns en firma man kan skicka tillbaka eller byta sänkningen om det tar i?
Visserligen kan jag ju skaffa spacers men det är nödlösning då det inte finns mycket plats utåt i skärmarna.

76 Inlägg
21 januari 2008
Tjena! , jag har 17tums 225/45 på mina sulor , har sänkt min med 40/40 och det har inte tagit i skärmkanterna. skulle dock velat ha sänkt lite till fram , det funkar bra så iaf , sänk inte mer än 40 bak , det kommer nog inte fungera smile

Konsult
1 247 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
VoS skrev:
Tjena! , jag har 17tums 225/45 på mina sulor , har sänkt min med 40/40 och det har inte tagit i skärmkanterna. skulle dock velat ha sänkt lite till fram , det funkar bra så iaf , sänk inte mer än 40 bak , det kommer nog inte fungera smile

Tack för svaret smile Kommer inte bli mer än 35mm sänkning, tror nog det kommer skava en hel del om jag sänker mer. Min däck och fälgar blir ju aningen större då det är 18" smile

247 Inlägg
21 januari 2008
Man bör ju även höja motorn vid sänkning för att undvika att få "ormningar" vid gaspådrag. (Om inte annat för att inte förvärra dom).

Mikael Lindberg
- Team Duja -
www.teamduja.se

Sök