2708
Sök

Hur har ni trimmat era 1.8T?

12 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Jag har en Audi A4 1.8T -02 som jag bara har chipat, och monterat öppet filter, Dump, och ett öppnare avgas system på.. Vad kan man göra mer som inte är för blodigt dyrt och som låter motorn gå ett par mil till utan att rasa?

Vad har ni gjort åt era 1.8T??

//Dinken

945 Inlägg
16 januari 2008
chippat, thats it!

blinka blått om du vill rejsa!

2 123 Inlägg
16 januari 2008
G-kraft skrev:
Jag har en Audi A4 1.8T -02 som jag bara har chipat, och monterat öppet filter, Dump, och ett öppnare avgas system på.. Vad kan man göra mer som inte är för blodigt dyrt och som låter motorn gå ett par mil till utan att rasa?

Större spridare, större soppapump, extraktor grenrör och en annan Turbo med en tillräckligt stor Intercooler och en vettig mappning.

371 Inlägg
16 januari 2008
Den är väl inte så lättskrämd om jag inte har fel. Behövs nog som sagt bytas en del grejer.

Saab 9-3 SE 2.0t t5suite steg1 e85

945 Inlägg
16 januari 2008
han har en -02:a, du har en-95:a,,,han bil är helbilsgodkänd, det är inte din, han kommer aldrig att kunna dra den genom besiktningen med såna moddar, ev om han reggar den som ombygt fordon, men då måste det antagligen till mer modifieringar som typ bromsar odyl.

Alternativt byta tilloriginal snurra och Ic mm inför varje besiktning.
Senast redigerat av TTTTT (16 januari 2008)

blinka blått om du vill rejsa!

elektriker
36 Inlägg
16 januari 2008
palander lr va han nu heter har väl gjort massor med sin 1,8T maskin?
så fanns de en blå 1,8Ts som oxå va rätt mkt gjort med?

livet handlar inte om att hitta sig själv. det handlar om att skapa sig själv

12 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Tack för alla svar! Ja det här med spridarna har man ju funderat på.. men låt säga att man skulle byta dessa till ett par med högre cc motorn kan väll ändå inte få mer bränsle bara utav det, utan man måste väll även ställa upp bränsletryck etc etc...?

//Dinken

1 688 Inlägg
22 januari 2008
Fredrik.Gustavsson skrev:
G-kraft skrev:

Större spridare, större soppapump, extraktor grenrör och en annan Turbo med en tillräckligt stor Intercooler och en vettig mappning.

Låter som nån snart har en lamell mindre big_smile

Varning till er allergiker, inlägget kan innehålla spår av ironi och moralkakor!

Bil och MC guru
272 Inlägg
22 januari 2008
G-kraft skrev:
Tack för alla svar! Ja det här med spridarna har man ju funderat på.. men låt säga att man skulle byta dessa till ett par med högre cc motorn kan väll ändå inte få mer bränsle bara utav det, utan man måste väll även ställa upp bränsletryck etc etc...?

Större spridare ger mer bränsle vid samma bränsletryck, det är liksom det som är hela vitsen med att byta dem smile , på 1,8t brukar vi montera 360 eller 440cc spridare. Detta tillsammans med en frontmatad intercooler och ett öppnare avgassystem och en steg 2 eller 3 programvara brukar göra underverk!

Tänk på att öppna filter och dumpar är effektiva luftmassemätar-killers!

Mvh

Karlzzon
Senast redigerat av Karlzzon (22 januari 2008)

Martin. EVO 6 1,753 Kg/Hk www.fastone.se

Sök