2241
Sök

Problem med stölder av extraljus!

134 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Någon som har någon bra idé på hur man kan sätta fast extraljusen så dom blir med svår att stjäla?
Har 3 stycken lightforce och dom verkar vara väldigt stöldbegärliga i dom här trakterna.
Har nu limmat fast bultarna med superlim men 1 lykta försvann ändå. sad

Nån som har nån smart lösning?

41 Inlägg
22 januari 2008
Går det inte att svetsa fast dom underifrån då..brukar funka

134 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Kurtan84 skrev:
Går det inte att svetsa fast dom underifrån då..brukar funka

Jo men vill helst undvika det då jag inte vill ha dom monterade på sommaren.
Men funderar på att göra det. Dyrt att betala självrisken varje gång dom tar lysena..

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
22 januari 2008
bulta fast dom sätt sedan ett rakblad + en mutter till  så e dom inte försiktiga så har du förmodligen kvar dom...!! + lite blod ifrån förövaren....!! Gammaltknep som lastbils åkarna anväder....!!
Senast redigerat av offarn (22 januari 2008)

Varför följa strömmen när man kan vara annorlunda....!!

134 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
offarn skrev:
bulta fast dom sätt sedan ett rakblad + en mutter till  så e dom inte försiktiga så har du förmodligen kvar dom...!! + lite blod ifrån förövaren....!! Gammaltknep som lastbils åkarna anväder....!!

Bra idé!   Ska sätta dit det ikväll!!

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
22 januari 2008
det tycker jag ....!! finns inget värre än folk som ite har råd med egna saker...!!

82 Inlägg
22 januari 2008
Patriiik skrev:
offarn skrev:

Å gör han som tänker sno dom illa sig får du betala skadestånd, så tjänar du så mycket på att göra det?
Vad händer om ett litet barn är där å pillar?

Blästrare LITAB LACK
325 Inlägg
22 januari 2008
det e ofta man går till polisen med (jag skar mig på hans extra ljus när jag skulle sno dom..) och det med bar så fäster du extra jusen så att bultarna sittr bakom kofångaren så skall det nog inte hitta dit nå små barn händer....!!
Senast redigerat av offarn (22 januari 2008)

2 924 Inlägg
22 januari 2008
andreas_hudik skrev:
Patriiik skrev:
offarn skrev:

Å gör han som tänker sno dom illa sig får du betala skadestånd, så tjänar du så mycket på att göra det?
Vad händer om ett litet barn är där å pillar?

Hyffsat långsökt.... roll
Tänk om, tänk om...

~ Life is short, have FUN! ~

3 295 Inlägg
22 januari 2008
annars så kan ju göra på det lite mindre Brutala sättet och köpa stöldskydd på tex lightforce hemsida..
http://www.lightforce.se/tillbehor_2099.html

har själv monterat såna på många lastbilar tex och dom funkar utmärkt!wink
Senast redigerat av Slave_joe (22 januari 2008)

134 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Slave_joe skrev:
annars så kan ju göra på det lite mindre Brutala sättet och köpa stöldskydd på tex lightforce hemsida..
http://www.lightforce.se/tillbehor_2099.html

har själv monterat såna på många lastbilar tex och dom funkar utmärkt!wink

Hade inte sett att det fanns. 
Gjorde precis en beställning på stöldskydd.

Tackar för tipset!

Lastbilsmekaniker
729 Inlägg
22 januari 2008
Du kan ju slipa muttrarna runda som du sätter fast extraljusena och använda en rörtång till att spänna muttrarna med.vill du djävlas lite till med den som vill ha dina extraljusen kan du ta o använda låsvätska på gängorna med.

134 Inlägg
22 januari 2008
Trådstartare
Pierre_r skrev:
Du kan ju slipa muttrarna runda som du sätter fast extraljusena och använda en rörtång till att spänna muttrarna med.vill du djävlas lite till med den som vill ha dina extraljusen kan du ta o använda låsvätska på gängorna med.

Ja jag har prövat att använda låsvätska. Men det hjälpte inte hmm
Men nu har jag beställt låsbultar av lightforce så det blir nog lite svårare för dom.

Men vill dom verkligen ha lysena så tar dom säkert dom ändå.
Annars får man väl ta byta till mindre stöldbegärliga lysen.

3 235 Inlägg
22 januari 2008
Färsta extraljusen med någorlunda kraftiga bultar och muttrar, dra åt väldigt hårt, sen slipa och avrunda bultarna och muttrarna. Sen när du ska demontera de slipar du helt enkelt bort hela muttern, eller borrar ut.

Det gäller att göra det snyggt och att man omöjligt kan få färste med griptång.

Sök