Jag skulle nog ha satsat på en golf. Billig dra lite bensin och är pålitlig.
Bra väghållning original också tycker jag, om det inte skiljer så mycket mellan modellerna.
Ang rosten: I senaste Teknikens Värld testar dom nya Mazda 6, en av testförarna hade en 05/06 Mazda 6 som hade rostat i hjulhuset (visserligen garanti men säger ju en del). Likaså han som startade en tråd här på forumet om sin hyfsat sprillans Nissan Primera som hade rostat under ett dörrhandtag, som han inte fick ta på garantin eftersom han hade torkat dåligt där efter tvätt! Väldigt OT, men har inte läst nåt liknande om Volvo/Saab/VW-gruppen/Audi/BMW osv
Jag håller primärt på att du införskaffar dig en Golf som första bil, lätt mekad, lätt körd men tyvärr kör alla i dom...
Dock finns det alternativ som jag upplevt som superb'a första-bilar...
* Toyota Corolla 87-90års modell * Toyota Celica före ca -90års modell * Peugot 205
Helst skall dessa vara GTI'or...
Gamla GTI bilar brukar vara rätt slut. Oftast har dom ägts av diverse vildhjärnor som gjort allt dom kan för att köra slut på dom. Så jag skulle aldrig köpa en GTI bil för 10 000:-
Jag rekommenderar gti'orna då jag upplevt mer körglädje med dom...
Jag rekommenderar gti'orna då jag upplevt mer körglädje med dom...
Jag skule kunna tänka mig att köpa en GTI om det var av nyare modell. Så att det inte har varit 20 olika vildhjärnor som ägt bilen innan. Men när man är nere runt 10 000:- så brukar dom vara regält slut överallt.