3952
Sök

Saab 900 2,0T, facelift/Styling - HJÄLP?!

4 Inlägg
16 januari 2008
Trådstartare
Har precis införskaffat mig en Saab 900 2,0 Turbo, årsmodell 1994-1995.
Den är mycket välskött och i gott skick, men skulle ändå vilja "styla" till den en aning till att börja med iaf. Så nu är frågan, till alla er kunniga inom området - hur börjar man?

Vad borde man börja med?
Vad ger mest synbar skillnad?
Vad borde man satsa på?

Allting (nästan) är till hjälp, om ni anser er kunniga eller bara har ett par goda råd och tips, lägg jätte gärna ett medelande i inkorgen eller gästboken eller i tråden för all del!

PS! Jag måste inte nödvändigtvis styla bilen "själv" utan skulle kunna tänka mig att lämna in den och få det gjort åt mig, även om det blir dyrare, så även hjälp på var i Göteborg man kan göra det är mycket mycket uppskattat!!

/Mvh Linkan

4 Inlägg
17 januari 2008
Trådstartare
Ingen som har något att komma med!? -_-

28 Inlägg
17 januari 2008
ett utmärkt tillfälle att lära sig göra själv ,, alltid roligare att visa upp en bil man kan ta full creed för ,, min åsikt ,, det finns för många 900 som ser lika ut, antingen som aero/viggen eller realcar paketet , blir lite enformigt ,, det är snyggt men knappast unikt ,, lycka till vilket som ///jocke

8 886 Inlägg
18 januari 2008
linkensphere skrev:
Vad borde man börja med?
Vad ger mest synbar skillnad?
Vad borde man satsa på?

/Mvh Linkan

1. Är det inget fel på bilen så inget
2. Original = Börjar bli sällsynta (De flesta är redan sönderskruvade)
3. Original

Varför inte gå emot strömmen wink

Fotograf på tierpidag.se

Filkörning?
852 Inlägg
18 januari 2008
snygga fälgar + sänkning. tona rutorna kanske... överdriv inte med stylingen och häng för guds skull inte in 2 miljarder wunderbaums tongue

. : F a d e r a t o r : .
5 042 Inlägg
18 januari 2008
Tona rutor
Sänkning
schyssta fälgar
Ta bort lister på dörrar
Klarglas lysen fram
större avgas system

C H E V R O L E T <3

629 Inlägg
18 januari 2008
USA-blinkers, rökfärgade sidoblinkers från nyare Saab, Viggen- eller Aero-vinge, komplett Viggen-paket, sänkning, större fälgar, grövre avgassystem m.m m.m...

285 Inlägg
18 januari 2008

SAAB, För att jag e lite bättre än dig!

4 Inlägg
21 januari 2008
Trådstartare
Tackar alla så hjärtligt för detta, kommer knappast ha problem att fixa fina däck/fälgar då jag jobbar på Däckforum 2000 AB tongue

Tänkte heller inte överdriva stylingen utan var mer ute efter "små saker som gör bilen extra fräsch", trivs annars med bilen som Original.

Förstår mig inte på "sänkningen" bara, tycker den är låg som den är och underredet kan lätt komma att slå i om man åker över fartbulor, även i mycket låga hastigheter.

PS! Vägrar Waunderbaum! xD

Tar fortf. gärna emot mer tips ang. styling/uppfräschning/trimning om någon vet något mer som ingen redan skrivit smile

TACK ALLA!

www.kudoz.se
3 802 Inlägg
21 januari 2008
gå in på www.stcs.nu och titta på deras säljes del o titta hur andra byggt om sina 900ng

Med-lm
132 Inlägg
28 januari 2008
lite enklare modifikationer så som lacka grill + näta den tycker jag är snyggt.. ögonlock, fälgar, toning osv är också nödvändigt för en schysstare "look" kolla gärna min saab får du se, den är lite enkelt upphottad.. inte alls mkt men snyggare än orginal tycker jag iaf smile

lycka till!

Med-lm
132 Inlägg
28 januari 2008
lite enklare modifikationer så som lacka grill + näta den tycker jag är snyggt.. ögonlock, fälgar, toning osv är också nödvändigt för en schysstare "look" kolla gärna min saab får du se, den är lite enkelt upphottad.. inte alls mkt men snyggare än orginal tycker jag iaf smile

lycka till!

Sök