3667
Sök

hissa upp bilen

120 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
när man ska hissa upp bilen, måste man lossa på p-broms och ha friläge på växeln? Då menar jag en riktig hiss som finns på mackarna runt OM?

jag tänkte ta en bild på var det läcker under bilen och senare lägga upp bilden här så kanske nån kan förklara Vad det är som läcker. är underreded med oljeläckor och andra farliga avlagringar känsliga för en kamerablixt måntro?

120 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
Mussie skrev:
när man ska hissa upp bilen, måste man lossa på p-broms och ha friläge på växeln? Då menar jag en riktig hiss som finns på mackarna runt OM?

isåfall förklara varför man måste ha det!

551 Inlägg
29 januari 2008
tycker det e en väldigt konstig fråga, du gör väl som du själv vill... ett tips på hur du kan se att det läcker e att du tvättar HELA motorn undertill ordentligt, så ser du lättare var det kommer olja från. vanligast brukar det vara antingen oljepluggen eller oljefiltret, mvh

You can't B serious, oh K

Kocken
487 Inlägg
29 januari 2008
Mussie skrev:

jag tänkte ta en bild på var det läcker under bilen och senare lägga upp bilden här så kanske nån kan förklara Vad det är som läcker. är underreded med oljeläckor och andra farliga avlagringar känsliga för en kamerablixt måntro?

att det skulle vara känsligt för kamera blixtar har jag aldrig hört talas om....

120 Inlägg
29 januari 2008
Trådstartare
marven skrev:
tycker det e en väldigt konstig fråga, du gör väl som du själv vill... ett tips på hur du kan se att det läcker e att du tvättar HELA motorn undertill ordentligt, så ser du lättare var det kommer olja från. vanligast brukar det vara antingen oljepluggen eller oljefiltret, mvh

varje gång jag är hos en verkstad för att fixa bilen säger dem att jag ska göra det. har alltid glömt att fråga varför.

På ditt råd om att tvätta HELA motorn nertill har jag faktiskt tänkt på, men det ska alltid komma rök vid huven och lukta konstigt när jag ska starta bilen. Alltså inte när jag tvättar upptill, händer bara när jag har tvättat underredet.

Sök