2730
Sök

[Nissan 200] Trasig koppling/växellåda?

42 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
Var ute och rastade bilen för ett par dagar sen och efter en mils körning upptäckte jag att det va helt omöjligt att lägga i några växlar.
Ingen olja har läckt ut och kopplings-pedalen har fortfarande tryck. Så därför kan man utesluta hydralik-problem, eller?
Provade nyss att starta bilen med växel i och kopplingen nedtryckt. Den gick igång men lät inte alls bra och det ryckte lite i pedalen.
Jag har nu ingen aning om var felet kan sitta och vänder mig därför till experterna här inne.

440 Inlägg
30 januari 2008
så det skrar när du ska lägga i växlarna??? om du startar i 1:an går sdte att köra som vanligt i 1:an då elelr åter den illa låter det illa då så e v-lådan men om det går att starta i den(bilen hoppar framåt och går igång) ?? så e det helelr ej koplingen e kopplingen slut så kommer ej bilen att förflytta sig utan stå helt still:) men det kan ju även ha hänt något med urtrampnings lagret:) men då går dte oftast att växla,,,?????? mvh jim

jim ..

42 Inlägg
30 januari 2008
Trådstartare
crx_jim skrev:
så det skrar när du ska lägga i växlarna??? om du startar i 1:an går sdte att köra som vanligt i 1:an då elelr åter den illa låter det illa då så e v-lådan men om det går att starta i den(bilen hoppar framåt och går igång) ?? så e det helelr ej koplingen e kopplingen slut så kommer ej bilen att förflytta sig utan stå helt still:) men det kan ju även ha hänt något med urtrampnings lagret:) men då går dte oftast att växla,,,?????? mvh jim

Har inte provat att slita så hårt i spaken så det har låtit. Det är bara tvärstopp.
När jag startade den med växel i så ville den hoppa iväg lite. Hade bara igång motorn i ett par sekunder för jag tyckte att det inte lät alls bra... Skulle kunna jämföra ljudet hur det låter när man backar fast med ettan i och stillastående.

Edit:
Märkte precis att det slutar låta när jag drar upp kpplingen till dragläget och den går att köra med växel i så jag står fast vid att det är nåt med kopplingen som har gett upp.
Senast redigerat av Samo (30 januari 2008)

Sök