2539
Sök

Duger dessa grejorna`?

125 Inlägg
1 februari 2008
Trådstartare
Tjena, har länge tänkt uppgradera ljudet i bilen, min bmw 318, e46. Hade tänkt sätta 5,25'' i dörrarna fram, samt 6,9'' bak i hatthyllan... har ingen erfarenhet eller tidigare kunskap om bilstereo-grejer, kanske ni som vet lite bättre kan säga ifall dessa grejer duger, vill att 6,9''orna ska kunna återge någorlunda skön och lagom bas, utan att de ska låta som skit och bara skaka och rispa i ljudet.

http://www.brl.se/bigChart.aspx

126 Inlägg
2 februari 2008
5.25 fram låter bra om du använder rätt högtalare, i hatthyllan skulle jag nog välja 5.25 också för att slippa ta upp hål i den bärande hatthyllan där det dessutom sitter mätpungter om karossen skulle behöva riktas, och sedan satsa på en liten baslåda för att få en kontrollerad och välljudande bas. smile

125 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
FK-R skrev:
5.25 fram låter bra om du använder rätt högtalare, i hatthyllan skulle jag nog välja 5.25 också för att slippa ta upp hål i den bärande hatthyllan där det dessutom sitter mätpungter om karossen skulle behöva riktas, och sedan satsa på en liten baslåda för att få en kontrollerad och välljudande bas. smile

Okej, men angående de grejerna jag valde i länken, duger dom? Eller ska jag hellre spara pengarna och satsa på nåt annat? Och om jag har en liten baslåda, räcker det att ha ett någorlunda bra 4-kanalssteg eller bör jag satsa på nåt annat?

2 911 Inlägg
2 februari 2008
Det absolut viktigaste är att du monterar det stumt och tätar allt läckage runtom högtalaren, möjligen också lite dämpning. Sen kan du börja fundera på värre prylar smile

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
jag såg nada i länken ad är det för grejer du ska ha i bilen

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

125 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
ironhead skrev:
jag såg nada i länken ad är det för grejer du ska ha i bilen

nej jag upptäckte också de, grejerna var borta... Gå in på BRL.se och slå in dessa grejer.

JBL GTO-507C - Fram.

JBL GTO937 - Bak i hatthyllan

JBL GTO-754 - Fyr-kanalssteg att driva både fram och bak

Duger det att ha dessa grejer? Får man någorlunda bra ljud, eller ska jag satsa på nåt annat, om jag ska kunna hålla mig i den prisklassen?

volvoraggare
4 776 Inlägg
2 februari 2008
jbl brkar göra bra grejer och just jbl gto är ju  riktigt bra

en hårdrockande volvoraggare som älskar tjejer

125 Inlägg
2 februari 2008
Trådstartare
ironhead skrev:
jbl brkar göra bra grejer och just jbl gto är ju  riktigt bra

Okej, låter stabilt de! Men tror du att dessa grejerna funkar bra ihop, eller borde jag satsa på nåt annat? typ nåt annat steg etc?

126 Inlägg
2 februari 2008
Jag spelade Jbl gto i min subaru impreza gt, köpte 2 5.25 fram och lika bak, lät inte bra enligt mitt tycke.. idag använder jag bara Pioneer och är toknöjd.. enligt min mening är dom riktigt prisvärda. du kan ju alltid brygga två kanaler och driva en liten låda med och två kanaler till hatthyllan.

Sök