3406
Sök

råd om turbo byte.

9 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#1
hej!
vad jag ska skriva för ämne på det här vet jag inte.
jag har en fråga till alla er som vet.
jag kör en saab 900 2,0t  -95
och nu är det så här att allt inom motorrummet är orginal.
och nu är det så att jag har fått chansen att fixa en större turbo som klarar 540 hk något,
men vad kan hända om jag sätter på turbon på min bil och inte byter något annat? är det något jag MÅSTE byta eller kan jag bara köra så med en större turbo? och hur många hästar kan jag vinna på att bara byta till en större turbo?

klarar bilen att bara köra med den turbon och sen är resten av bilen orginal?
om det är något jag måste byta, vad är det tex?

tack för svar:) niklas

Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners
3 585 Inlägg
6 februari 2008
#2
avgas downpipe spridare och en större turbo och sedan en mapp på det så blir det nog bra.. och större ic. sedan är det dax att börja på toppen.. lycka till smile

Följ mina projekt på http://www.facebook.com/TeamDisasterRacing
Projekt tråd på Tyrken http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=63529
På e36 turbo http://www.garaget.org/forum/viewtopic. … #p1685143/
Beware of cars from do-it-yourselfers and tuners

9 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
#3
okej:)
går det inte bara att sätta på turbon och bara köra sen? så jag kör med allt annat orginal för tillfället?

hmmmm
1 094 Inlägg
6 februari 2008
#4
nej byter du turbo så är det mappning som gäller. annars har du nog en bil so går sämmre för blandningen mellan luft o bränsle blir inte rätt


1 892 Inlägg
6 februari 2008
#5
Hallå smile  det framgår inte vad det är för turbo...  men om den klarar 540 hästar så är det förmodligen ingen inbyggd WG,   så då får du byta Downpipen anpassad för den nya turbon med en extern WG.   byta spridare, intercooler och mappa...
för att få en bra prisbild kan du kika runt lite på de olika trimfirmornas hemsida och kika lite..  du kan ju räkna bort turbon i priset eftersom du redan har den..   MVH Englund



Sök