2978
Sök

Trimma en Förgasar motor?

Pluggar Meck
13 Inlägg
6 februari 2008
Trådstartare
hejsan jag undrade hur man kan trimma en förgasar motor på det billigaste sättet,
jag har en Golf 2 årsmodell 1984 och den skulle jag vilja trimma för så lite pengar som möjligt:D

465 Inlägg
7 februari 2008
har för mej det är en exakt lika dan tråd innan... om samma biltyp..

Forummoderator
9 299 Inlägg
7 februari 2008
Plana toppen.

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Gorgilus addictus
4 756 Inlägg
7 februari 2008
Säger bara en sak: Weber....

Allt för den där jävla hatten!

945 Inlägg
7 februari 2008
Borra blocket/byta foder, i med större kolvar. Decka blocket.
porta toppen, i med större ventiler. Plana toppen.
byta kam. Byta vev om möjligt för att få längre slag.
Större insug, större eller dubbla förgasare.
Extraktorrör, grövre avgas.
kompressor.
Lustgas.
Öppet filter.

Så där, där har du lite att börja med, när du har gjort allt det här så får du gärna höra av dig igen så ska jag berätta för dig hur man gör när man köper en ny bil......ne rå...skoja lite med dig bara.
Finns mycket att göra på en bilmotor, tyvärr är det som ger bra effekt ganska så dyra ingrepp, och det är väl högst tvivelaktigt om det är värt det på en-84.

blinka blått om du vill rejsa!

Forummoderator
9 299 Inlägg
8 februari 2008
Fortfarande är det så att plana toppen är det enda som är mer eller mindre billigt. Kostnad kanske 500kr på rätt ställe, mindre om man har tur.
Om du planar toppen och slipar in ventilerna kommer bilen bli mycket piggare än den är nu.

En weber är ingen dum idé, men tyvärr finns det inte många insug sålda till den motorn. Du lär med andra ord inte hitta något begagnat. Nytt insug från Misab=pluring. Eventuellt kan man fräsa en adapterplatta att sätta mellan insug och förgasare, då kanske man kan använda en 36dcd. I original sitter det en Keihin 28/36 så man måste öppna upp insuget också antar jag.
Lyckas man plana toppen någon millis och sedan få på en 36dcd kanske det kan ge 120 hästar mellan tummen och pekfingret?

When the eagles are silent, the parrots begin to jabber.

Maskinförare
1 163 Inlägg
8 februari 2008
Turbo konvertera.. där har du mest effekt för minst peng..

"Fungerar nått, ta genast isär och kolla varför"

Sök