3580
Sök

är det generatorn som är trasig?

217 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
hej jag har en volvo 745 gle - 88 b230e
det är att bilen håller på att dö först men det va bara att gasa till och då gick den normalt .
och då byte jag kol tänkte ifall det va det och kolen var väldigt dåliga så jag byte det
och den håller på att dö ändå och det hjälper inte om man gasar till nu för den där ändå..
och då testa jag att byta batteri och då går den 4-5 mil sen dör den och jag har hört att ett
full laddat batteri kan man åka på 4-5 mil innan det tar slut och sen satt jag ditt ett annat batteri och då starta den utan problem är det generatorn som är paj? ladd lampan lyser inte heller..

Servicerådgivare
715 Inlägg
10 februari 2008
testa mät hur många volt det kommer till batteriet när bilen är igång .. generetorn ska ju ge sig 14 volt
mvh chrille_

My Toyota is Fantastic www.garaget.org/chrille_

Reparatör
630 Inlägg
10 februari 2008
bringen_ skrev:
hej jag har en volvo 745 gle - 88 b230e
det är att bilen håller på att dö först men det va bara att gasa till och då gick den normalt .
och då byte jag kol tänkte ifall det va det och kolen var väldigt dåliga så jag byte det
och den håller på att dö ändå och det hjälper inte om man gasar till nu för den där ändå..
och då testa jag att byta batteri och då går den 4-5 mil sen dör den och jag har hört att ett
full laddat batteri kan man åka på 4-5 mil innan det tar slut och sen satt jag ditt ett annat batteri och då starta den utan problem är det generatorn som är paj? ladd lampan lyser inte heller..

kanske kan va ide att mäta med en voltmätare på batteripolerna om det laddar . Bör ligga över 12;5 volt minst på tomgång . Annars e jord fel vanligt på bilar . testa att ta en startkabel mellan minus på batteri å motorn å kolla om det laddar då tex

Sök