3158
Sök

Subaru trendy, driaxelknut?

31 Inlägg
8 februari 2008
Trådstartare
köpte mig en subaru trendy här om dagen och när jag kom hem så kollade jag igenom helt och upptäkte att vänster fram drivaxxel är jätte glapp, vänster bak är osoos glapp men inte alls så här mycket, det är liksom inne i växellådan det verkar glappa är det där det brukar glappa när knuten är glapp?

någon som kan o vet kan gärna tala om vad det är för jobb jag har framför mig.

288 Inlägg
9 februari 2008

31 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
Hoho tack så väldigt mycket, har letat runt som en galning för ett forum till subaru trendy/justy

31 Inlägg
10 februari 2008
Trådstartare
fanns mycket bra läsning på det forumet, Dock inget som svarade min fråga. konstigt att ingen här verkar veta, men ajg får väl ställa frågan på justy forumet

Subarist
131 Inlägg
10 februari 2008
Vad är det för årsmodell? Många av dem är ju en Daihatsu med annat emblem. Du kan ju prova att söka på Daihatsu iställer och se om du har större lycka där.

På Lenoe/XT går det ut en axel från växellådan som kan böja glappa. Jag kan leta upp info om det om det är intressant, men jag är ganska säker på att det ser annorlunda ut på en Trendy.

31 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Men det är nog intressant, hur börjar den glappa innut i lådan eller? för det är där det verkar glappa på min och vad gör man åt det på lenoe/xt ?

subaru trendy/justy  årsmodell  -87

Subarist
131 Inlägg
11 februari 2008
OK, ska kolla upp om jag hittar infon om det. Jag vet att jag läst det någon stans.

Subarist
131 Inlägg
11 februari 2008
Det jag hittat än så länge låter inte så kul.
Om det är själva utgående axelstumpen från lådan som glappar är det troligen ett lager inne i lådan som givit upp och därmed lever hela drivningen på framhjulen farligt. Jag antar att det blir till att riva lådan renovera...

Men det är inte bara själva drivaxeln som glappar då? Det är normalt att den glappar LITE. Men även om den glappar mycket så är den bra mycket enklare att byta ut vid behov...

31 Inlägg
11 februari 2008
Trådstartare
Det var det jag var rädd för, det är altså centimeter vi talar om i glapp o det ser ut att glappa i lådan, och inte knuten som sagt.

Hoppas det håller vintern ut behöver bilen nu i vinter därför jag köpte den tongue

Sök