2957
Sök

Hjälp, Toning hur ska jag göra?

1337
1 343 Inlägg
11 februari 2008
Sokrates skrev:
Hm, vid en besiktning kollas inte allt på varje bil, kanske du märkt.
Men ett tips kan ju göra att just din besiktningsman pillar lite på framrutorna och upptäcker ,,,,

//Tommy.

Dom har alltid kollat rutorna.
Eftersom jag sagt att den är belyst och godkänd så får dom antingen lita på det jag säger
eller kontrollera det själv.
Det har bara hänt 1 gång att dom kontrollerat ljusgenomsläppet själva och då hade jag 76%.
Med andra ord gick den igenom oavsett vad han ville göra...

I'm not a fighter, I'm a lover!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 februari 2008
Xtravagant skrev:
Sokrates skrev:
Men ett tips kan ju göra att just din besiktningsman pillar lite på framrutorna och upptäcker ,,,,

//Tommy.

Eftersom jag sagt att den är belyst och godkänd så får dom antingen lita på det jag säger
Det har bara hänt 1 gång att dom kontrollerat ljusgenomsläppet själva och då hade jag 76%.

Skulle verkligen vara super intressant å få se en bild på dina rutor som har ett genomsläpp på hela 76% fast att de tonade med film. Känns som att de e så ljusa så att det knappast verkar lönt att tona ens...
Så vida det nu då inte e endast för att binda ev. splitter å stänga UV-ljus ute.

Så ta å släng upp lite bilder där man tydligt ser nivån av toning! smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

1337
1 343 Inlägg
12 februari 2008
HardcoreHunny skrev:
Xtravagant skrev:
Sokrates skrev:

//Tommy.

Skulle verkligen vara super intressant å få se en bild på dina rutor som har ett genomsläpp på hela 76% fast att de tonade med film. Känns som att de e så ljusa så att det knappast verkar lönt att tona ens...
Så vida det nu då inte e endast för att binda ev. splitter å stänga UV-ljus ute.

Hela bilen är utrustad med säkerhetsfilm runt om.
Vilket innebär att jag inte får in UV i bilen (ingen blekning), plus att hela bilen är
mer eller mindre omöjlig att ta sig in i genom rutorna.. såvida man inte har en halvtimme eller så
på sig att forcera rutan.

Slänga upp en bild kan jag väl göra men det är lika med noll då rutan inte är speciellt mörk.
Det ser ut som vilken orginalruta som helst!

Solfilmsmontör på Mellby Solfilm
605 Inlägg
12 februari 2008
Xtravagant skrev:
HardcoreHunny skrev:
Xtravagant skrev:

Vilket innebär att jag inte får in UV i bilen (ingen blekning), plus att hela bilen är
mer eller mindre omöjlig att ta sig in i genom rutorna.. såvida man inte har en halvtimme eller så

Slänga upp en bild kan jag väl göra men det är lika med noll då rutan inte är speciellt mörk.

Just det! Den ser ut som vilken orginalruta som helst!!
Visst e säkerhetsfilm toppen å at slippa UV oxå, men många vill montera film på rutorna för att just tona dem. Då önskar man ju knappast att resultatet rent estetiskt ska se ut som vilken orginalruta som helst.hmm
Ser den ut som en orginalruta så den ju knappast tonad, utan du har bara monterat säkerhetsfilm på den.
Jag önskar ju alltid en mörkar nyans på de rutor som det monteras solfilm på.cool Vilket innebär att jag alltid överskrider besiktningens gränsvärden när det gäller just toning av rutorna!

En fråga ang säkerhetsfilmen du monterat...hur e det att knacka ut rutan inneifrån??smile

mellbysolfilm.se - monterar solfilm till din bil!

1337
1 343 Inlägg
12 februari 2008
HardcoreHunny skrev:
Xtravagant skrev:
HardcoreHunny skrev:

Just det! Den ser ut som vilken orginalruta som helst!!
Visst e säkerhetsfilm toppen å at slippa UV oxå, men många vill montera film på rutorna för att just tona dem. Då önskar man ju knappast att resultatet rent estetiskt ska se ut som vilken orginalruta som helst.hmm
Ser den ut som en orginalruta så den ju knappast tonad, utan du har bara monterat säkerhetsfilm på den.
Jag önskar ju alltid en mörkar nyans på de rutor som det monteras solfilm på.cool Vilket innebär att jag alltid överskrider besiktningens gränsvärden när det gäller just toning av rutorna!

En fråga ang säkerhetsfilmen du monterat...hur e det att knacka ut rutan inneifrån??smile

Smaken är som baken!
Många vill ha mörkt men det finns precis lika många som väljer 30% och 40% toning..
Säkerhetsfilmen är precis lika svår att forcera innifrån som utifrån..
Rutan blir ca 6ggr starkare när filmen kommer på rutan.
Då är det glaset som blir starkare vill jag påpeka, sen har man effekten av filmen att när väl rutan är sönder kommer man inte genom...

SAAB♥SUBARU
1 636 Inlägg
12 februari 2008
jockecruiser skrev:
Tribbe skrev:
Planerar att tona min bil och kommer nog lämmna över det ansvaret på någon annan. Priser på min bil verkar ligga på runt 3000kr är det rimligt eller?

för hur många rutor?

5st

Priset ligger på 2700-3000kr. För att vara exakt.
Senast redigerat av Tribbe (12 februari 2008)

Sök