11 februari 2008
Trådstartare
Hejsan, kör volvo 740 för stunden. Men har i tankarna att så småningom köpa upp mig, inget jag är superbråttom med, men sisådär när man får råd.
Jag räknar kallt med att ca 20 000 - 25 000 kr budget på en nyare bil.
Jag har kollat på Volvo 940, Volvo 850 och Saab 900 (90-talskarossen).
Det jag kommit fram till är att Känslan att köra Volvo940 är knappt märkbar skillnad än min 740, okay, mindre rostig, rundare bakparti. Det roligaste med 940:n är att den också är bakhjulsdriven.
850:n är till skillnad från 940 modernare feeling, tråkigt nog framljulsdriven, Har inte buskört en framljulsdriven, Är det så roligt igentligen, kan man ha kul med en framhjulsdriven bil?
Dessutom tycker jag 850:n är något snyggare, nu säger jag detta utifrån att de båda är ostylade och i orginalutseende. Givetvis kan man få nästan vilken bil som helst se nice ut med styling.
Sedan så har jag bara lite haft funderingar på att sadla om totalt och gå för saab. 9000 är att glömma, de är så äckligt stöldbegärliga, dyra att försäkra på följd av det. Men saab 900 har jag inte hört så mycketom, det enda jag vet att dessa modeller påminner om den nyare saab-modellerna.
Det sista alternativet skulle vara att dras med min vita 740 ett tag till, möjligen styla om den, trimma?, Det är en GL, så den är seg som tuggummi. Det är trots allt blackline, så elhissar och elbackspeglar har man.