2751
Sök

Bilen vill inte gå ordentligt. Behöver snabba svar.

Bmw E36
304 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
Jag har en Bmw 316i som inte vill funka ordentligt.
Lite då och då när jag kör istan så stänger den av motorn,  detta händer bara när jag kör i låga varv. Har varit på en verkstad och dom kan inte hitta felet, nån som vet?

Dom sa bara att det "kan" vara att det är hål i nån liten slang i motorn så att den kvävs av luften och  då försöker den stänga av sig. Är det nån som vet nått annat som det skulle vara?

Det som är nyligen bytt:
Olja, oljefilter, luftfilter, tändstift.

Har kollat att den "laddaren" laddar och att batteriet är helt.
Senast redigerat av valkonen (18 februari 2006)

Fotograf @ Team Insane Racing
1 781 Inlägg
18 februari 2006
det dom säger på verkstaden låter relativt rimligt... kan tyvärr inte svara på de utan att ha sett hur bra skick slangar och grejjer är!..

Ett tips är att kolla så att någon slang inte är torr och sprucken i någon böjning!

Team Insane Racing

Driver
2 111 Inlägg
18 februari 2006
kanske ett fall för lite "startspray", om du ska leta läcka vid insug osv...?. varvar den högre så ja...du förstår nog wink.

- Om du inte förstår vitsen med ABS och airbag så lär nog ingen här kunna förklara det för dig heller.
Rätt impad av att du lyckats logga in på ett forum och komponera flera sammanhängande meningar faktiskt. /rcy
"Opinions are like assholes. Everybody's got one and everyone thinks everyone else's stinks"

154 Inlägg
18 februari 2006
Kan det vara nåt att den inte får tillräckligt med bensin kanske.....äh jag vet inte!

Nissan Is The Name, Primera GT Is The Game...

Såld på Italienare
579 Inlägg
18 februari 2006
valkonen skrev:
Jag har en Bmw 316i som inte vill funka ordentligt.
Lite då och då när jag kör istan så stänger den av motorn,  detta händer bara när jag kör i låga varv. Har varit på en verkstad och dom kan inte hitta felet, nån som vet?

Dom sa bara att det "kan" vara att det är hål i nån liten slang i motorn så att den kvävs av luften och  då försöker den stänga av sig. Är det nån som vet nått annat som det skulle vara?

Det som är nyligen bytt:
Olja, oljefilter, luftfilter, tändstift.

Har kollat att den "laddaren" laddar och att batteriet är helt.

Jag har haft samma problem. Antingen någon kass vakuumslang eller så e lösningen att köpa en bränsletrycksregulator/kanske ny bränslepump.

Bmw E36
304 Inlägg
18 februari 2006
Trådstartare
Malm3n: Tack för svaret, vet du nått annat som skulle kunna orsaka detta?
Vad kan det kosta att fixa detta fel? Tex pris på slangar osv? finns det mycket slangar som kan böjas/brytas där inne i motorn?

Janken: Förklara lite mer smile förstog nog inte. är inte så bra på bilar.

Ullberg: Den får tillräckligt med bensin, för att man kan få igång den direkt efter den har stängt av den.

OBS: Glömde tillägga också att när den står på tomgång så försöker den stänga av sig och när jag gasar till lite ordentligt så slutar den att försöka göra det.

199 Inlägg
18 februari 2006
Fel på slangar till MAP-sensorn  eller MAp-sensorn själv tror jag.

Sök