Goffen skrev:
Man får även räkna in servicekostnader då dieslar behöver bränslefilter oftare än bensinare och även kamrem byts oftare "om sån finns" ofta vid 9tusen mil på vw då bensinare ofta klarar 18tusen mil på en kamrem osv en TDI drar ju oftas runt 0.5l och en bensinare runt 0.7 sen har vi skatten som är mycket högre på en tdi om du inte köper en splitterny med partikelfilter. Måna faktorer att räkna in.....
bränslefilter en tjuga på nån mack
och vart har du hört att kamrem ska bytas var 9000 mil ?
oftast sitter det kedja på en diesel
och våran diesel merca ska kedjan bytas var 30000 mil står det i instruktionboken
dock har vi inte bytt våran och den har rullat 70000 nu och vi är enda ägaren på den bilen
en Mercedes 250D -87a som drar ca 0.5 och komfort som heter duga
sen har vi även en mercedes 270cdi med 200hk orginal 170 men chippad till 200 och lätttrycksturbo
drar 0.5 0.6 blandad körning
går att köra på 0.4 när mna ligger på motorvägen
och mer körglädke och komfort hittar man inte för en sådan bil
ligger runt 130000 i beg pris på blocket
sen har vi även en Mercedes 300D men sexan i drar ca 0.7 vid hård körning 0.6 blandad
och skatten låg på 8000 innan vi lastbilsreggade den nu ligger den på 2600 och komforten bra id om bilarna me
kan ju säga att 250in och 300an är W124 karossen
dock tycker jag du ska satsa på en W210 riktigt skön bil att köra och går bra och soppasnål
men köp ingen från 97 till 00 då dom bilarna var testbilar och det är dom som rostar
hadet bra
//Viktor