3359
Sök

Drivknuts-mek

140 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
Ringen är original, sitter på som handen på hansken, men de vill inte hoppa i ändå. har tagit spjärn mot en vägg me benen för att trycka i drivknuten, det vill inte. den andra drivknuten gled nästan på av sig själv på drivaxlen roll

Gasar till det rasar

105 Inlägg
8 januari 2008
Chrizze skrev:
Ringen är original, sitter på som handen på hansken, men de vill inte hoppa i ändå. har tagit spjärn mot en vägg me benen för att trycka i drivknuten, det vill inte. den andra drivknuten gled nästan på av sig själv på drivaxlen roll

har han inte ens börjat äntra hålet än så prova me en tunn plåt bit och en slangklämma runt å dra in ringen mot axeln å slå sedan me de fina precionsverkyget även kallat slägga!!! så kryper no ringen in lite fint  funkade på min lilla pegga!smile

Aldrig har vi varit så kära, Länge leve det militära.

140 Inlägg
8 januari 2008
Trådstartare
jodå, vrider jag navet snurrar det ju i motorn, men ändå går de att vicka upp o ner lite på drivknuten. släggan la jag ner när folk tyckte de var en dålig idé, skulle tydligen vara lätt att trycka på.

Fick ihop de nu, men klonkandet är kvar = förra drivknuten var fel smile Bara att åka och byta knut då. Eller kan det vara ett lager som är paj? Hur kontrollerar jag det?

Gasar till det rasar

140 Inlägg
9 februari 2008
Trådstartare
Varit o bytat nu då den yttre funkade fint.
Hämtat den innre nu, är de inte fel på den så vet jag inte vad ^^

http://i29.tinypic.com/2qkjw4g.jpg Den ser ut såhära, den delen me splines ska in i lådan. Ringen ska sitta längst ut. Men hur f*n ska man få på ringen på insidan av hålet om man inte skruvar ner hela lådan!?

Gasar till det rasar

140 Inlägg
17 februari 2008
Trådstartare
fattade skiten me det clipset nu, den skulle hålla fast drivknuten på axlen innuti drivknuten. ringen som ska hålla fast drivknuten i växellådan saknades helt, så får ta den gammla.

Men får fortfarande inte in skiten mad Känner att jag håller den helt rakt när jag trycker, men det funkar ju inte! Får ju inte nån styrka av att bara trycka rakt, någon som har nått tipps?

Gasar till det rasar

Sök