4146
Sök

från fyra jul till två när sommaren kommer

12 Inlägg
16 februari 2006
Trådstartare
Hej
Har länge funderat på mc-kort, och sedan köpa en billig båge. Men Kortet ska ju vara så in*** i *** dyrt. Bara teorin är svidande dyrt för litteratur som man inte sedan direkt läser för att den är så spännande. Har pratat med körskola och de rekomenderar dubbel lektioner när man övningskör.

Ska man köpa en båge innan och övningsköra med eller kan man klaraa sig med att ha kört moped och cross när man var mindre?
Finns det någon som provat data program med körkortsfrågor, som man kan köpa privat. Var det något att ha?
Funderar på att bara läsa böckerna och sedan skriva provet, det borde ju fungera i teorin? Då slipper man at pröjsa för att göra "pärmarna". När man väl tagit teorin så håller det i ett år så då har man tid på sig att övningsköra och köra upp eller???

Vet någon vad intensiv kurser kostar och om de är bra??

638 Inlägg
16 februari 2006
Jag tycker du ska köpa boken och läsa bara, skit i att ta teorilektioner. Dyrt och onödigt.

Du har ju det mesta av kunskaperna från att du kör bil dom jag antar att du redan gör? Det är väl lite extra frågor då det är MC men inte många.
Jag kommer själv göra så.

Körningen sitter sedan man kört moped / cross. Dock en liten annan körstil men känner du nån som har båge så fråga om du får testa nån gång så ser du.

Sen bokar du in En körning i stan med körskola bara för att se om du "klarar" uppkörningen, detta gjorde jag med bil. Tog en körning bara för att se att jag inte missat nått. Det gäller väl samma som vid bil med MC att du ska ha koll bakåt o ligga i rätt fil och sånt. Så inget nytt där.

Kommer väl nånting här snart!

12 Inlägg
20 februari 2006
Trådstartare
Ingen dumm ide alls. Det får nog bli något i den stilen, helt klart värt ett försök.

Sök